Förstoppning....

Nu är Edvin förstoppad igen, och även denna gång beror det på fullkorn. Han tål inte alls fullkorn stackaren, och klart att det ska vara på en söndag då apoteket är stängt. 3:e dagen idag och bara fått gjort lite grann och när han äter som en häst så är det nog mycket mera som ska ut. Ringde iaf sjukvårdsupplysningen och dom sa som jag trodde att jag ska ge han päron, plommon och mycket att dricka. Som tur är så har vi ett litet förråd hemma med ploomonpuré eftersom det inte är första gången och sen ska vi fara på ica så fort det öppnar och köpa päron + päronsaft och det får han leva på idag *min lilla stackars älskling*

Har precis vunnit ett par pop-snickarbyxor åt Edvin på tradera. Budet vart 32 kronor! Som hittat. har sökt länge efter ett par snickarbyxor och äntligen fick jag ett par som jag ville ha till ett kanonpris. Inte alltid man lyckas fynda men ibland händer det :-) Har ju märkt att Edvins garderob börjar bli för små, så att jag måste köpa lite nya kläder. Har också fyndat ett par vanliga pop-jeans, och på onsdag ska vi fara till stan för Martin ska besikta bilen så då ska jag köpa lite bodys tänkte jag *längtar*

image14
Mitt lilla fynd!


Igår var vi till fiskedammen i sel igen. Svärmors väninna fyllde 65 år så dom bjöd på kålbulle och sång (och dricka för den som ville). Trevligt var det, synd bara att det blåste så mycket så man fick sitta och kura i stugan bara. Men det är ju mysigt det med.

image15
Edvin och Maggan i stugan uppe vid fiskedammen

Sen igårkväll var jag så huslig och duktig att jag bakade kanelbullar. Vi har hur mycket smör som hellst som jag var tvungen att göra slut på, men jga måste bara mera ikväll. Måste köpa fryspåsar och mera jäst först. Funderar på att kanske baka lite småkakor med. Och så har jag denna jobbiga gympa med ikväll *suckar* Men jag måste gå, hoppas bara att Lena känner sig frisk idag så att hon också går blir ju lite roligare iaf.

Nej, nu ska jag gå och föna håret, sminka mig sen klä på Edvin och fara på byn. Ska ju träffa mamma och mormor idag!

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Ujjj. Lilla vännen! Hemskt att höra att han har problem med magen igen, ännu en gång ett bevis på att INGEN vet bättre än mamma *ler* Hoppas allt är bra. KRAM FRÅN HJO

2008-02-24 @ 20:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0