Då har man skaffat blogg...

Nu har man som alla andra och skaffat sig en blogg. Men tänkte att det kan vara lite roligt att skriva ner det som händer och sker hemma hos familj Edmo/Tegström ;-)

Just nu så ligger Edvin och sover och vilar sig inför BOEL-testet. Märit kommer snart (hoppas jag efter att besöket igår vart "uppskjutet"). Tycker desutom att besöket känns lite onödigt då man vet att Edvin reagerar på ljud + att man gjorde hörseltest på han när vi var på bb. Sen ska hon prata om säkerhet, och det känns också väldigt onödigt eftersom jag tycker att jag och Martin har bra koll på det. Men det kanske blir nåt som man har nytta av med, man får se... Så man har iaf dammsugit och diskat hela morgonen känns det som. Men som tur är så sov Edvin ända fram till klockan 6 (alla som känner oss vet att Edvin har varit en VÄLDIGT morgonpiggt barn) så man känner sig utvilad. Han har sovit bättre nu på slutet och hoppas att det är en början på kanske eventuella sovmorgnar??

Sen idag ska jag och Lena ta barnvagnarna och gå ut och gå. Behövligt inför sommaren då man hoppas att man blir av med "hängbuken" *skrattar* Men det går lite trögt, men tycker att jag har blivit ganska duktig då jag börjat med vattengympa 2 ggr i veckan (men vet inte om det tar så mycket men det är faktiskt skönt). Sen ska jag och Lena börja med step-up, men det går lite trögare med det ;-) Måste försöka på allvar med att börja med situps morgon och kväll, men är man lita lat som mig så är det lätt att man glömmer bort det... Och det viktigaste av allt att man ska börja äta nyttigare så kanske man blir av med dom 3 kg som jag har kvar efetr graviditeten. Man blev som lite lat känner jag eftersom dom första 18 kilona rasade av en genom amning. Men dom sista kilona sitter fast verkar det som...

Har beställt en vårmössa till Edvin med, längtar tills den kommer. Den på bilden men i ett tyg med blå och gröna blommor. Vill ha en grön skaljacka till sommaren på Edvin så det kommer att passa bra ihop. Vill även ha pops grönrandiga stövlar, men man får se hur det blir med det. Inte vår än som sagt.

image1


Sen blir det bara en lugn kväll skulle jag tro. Kanske att jag och Martin far och hälsar på mamma får se hur det blir.

Jaja, nu ska jag gå och slöa framför tvn ett tag innan man får hembesök av Märit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0