Alla hjärtans dag!

Idag är det alla hjärtans dag och vi ska fira med att äta gott ikväll med lite tända ljus och sånt *mysigt* Är ju en person som älskar denna dag, är det inte lite fint att det finns en dag som man kan visa sin älskade hur mycket den betyder för en fast man gör det (nästan) varje dag?

Jaja... Har ju inte bloggat på nån dag så jag ska uppdatera allt roligt som hänt :-)
I tisdags så for jag och Edvin, Lena och Axel och Helen med lille Hugo på bvc och vägde och mätade våra små. Edvin var 72,5 cm lång och vägde 8340g. Han är lång och smärt våran lilla kille ;-) Sen for vi på fiket och fikade lite, vart en krämbulle med en kopp kaffe *gott* Vi hade tänkt gå en sväng, men det han vi inte med eftersom Lena skulle hem till sin svärmor på middag och jag var tvungen hem och göra middag innan jag skulle på den eviga vattengympan (som jag förövrigt ska skolka från idag eftersom jag ska vara hemma och svulla istället).
Igår var jag, Martin och Edvin bjuden hem till Crister och Helen på middag. Fick en jätte god älgskavs gryta *mums*

Annars har det inte hänt så mycket spännande. Fick igen för att jag skröt väldans mycket över att Edvin sov en hel natt, så igår natt sov han jätte dåligt! Tror aldrig att han sovit så dåligt förr. Men i natt sov han som vanligt, vaknade kl 3 för lite välling och sov sen till kl 6. Var lite irriterad på mig själv också inatt eftersom jag struntade i att diska igår kväll (brukar vara jätte duktig på det annars) så jag fick surt igen när jag skulle koka välling då jag både fick diska vällingflaska och kastrull. Men det är väl ett misstag man bara gör en gång hoppas jag på.
Edvin har börjat att gråta på kvällarna med, vet inte varför. Men skulle tro att det är för att jag och Martin har sprungit så fort vi hört han. Igår var vi less efter att ha varit inne med han mest dom senste 2 kvällarna så vi testade 5 minuters-metoden (går ut på att man väntar tills det gått 5 minuter innan man går in och visar sig för barnet). Vi behövde inte ens vänta 5 minuter, för han somnade innan det. Så vi insåg att vi har haft allför bråttom in dit...

Tror att vi kommit fram till vad vi ska köpa för sittvagn med. Äntligen har vi kommit överens om en vagn båda tycker verkar bra! Vill ha en kronans sulkyvagn, problemet är att dom inte börjar att säljas förens den 15 mars och då blir leverans i slutet av april! Så vi får fundera lite... Men den verkar både praktisk och bra, och jag tror på kronan kan dom göra bra och tåliga cyklar borde dom kunna göra barnvagnar eller?


En sån här fast brun VILL jag ha!

Är så less också på att släpa runt på vagnen vi har nu och alltid måste plocka isär den för att få in den i bilen. Tung klumpig och inte den lättaste att få ihop så nu skulle en liten smidig sulkyvagn vara väldigt välkommen.

Nej, nu väntar lite disk och Edvin ska snart sova lite....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0