Sova...

Idag är det lika kallt som igår. Jag tycker om kylan så länge som jag får sitta inne och titta ut, för det är något visst med en kall vinterdag...

Lille E pekade på vagnen efter att vi ätit lunch och lekt lite och sa "Ååååva". Frågade om han var trött och fick svaret "Ja aaaa". Tänkte va bra att han blivit större och kan berätta om saker och ting. Vi klädde på oss och jag byltade ner han i vagnen. Gick en promenad och kylan verkligen bet oss i kinderna då lille E kom på att han INTE skulle åka mer vagn. Små barn har en förmåga att verkligen kunna tjura till sig vad som hellst. Lyfte ner han och han började leka med snöklumpar som var stenhård och inte alls gick sönder för hans 12 kilo.

Efter en liten stund började jag känna mig riktigt frusen, jag var inte alls klädd för gå-ut-och-leka-i-snön-en-kall-vinterdag (hör min sambos röst i mitt huvud nu "man MÅSTE klä på sig riktigt"...). Försökte med alla små trick som jag har på lager att få han att vilja sätta sig i vagnen igen, men inte det. Rödblommig och strålade som en liten sol där han gick och lekte. Till sist mutade jag han med affären. Det är något han gillar och jag tror att han fått för sig att tomten bor där.

Efter vi kommit hem så tog vi bilen och for på byn. Och lille E VAR trött. Han somnade i samma ögonblick som jag parkerade....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0