Lussebullar i mängder

Nu idag var jag duktig och tog tag i julbakandet. Efter att ha gjort en dubbelsats så fick jag stå och rulla och kringla en hel massa bullar. Men nu är det skönt och det känns hur bra som hellst. Resultatet vart jag inte lika nöjd med, har tappat bort mammas recept som enligt min smak är en av de godaste. Men dom är helst ok. Det jag vart mest nöjd med är väl att dom inte vart samma jätte bullar som jag alltid annars gjort dom andra åren. Men man behövde inte skämmas över att ta 2 för det räckte med 1....

Lille E var inte alls intresserad av bakandet. Han roade sig istället med att stoppa ner julduken från bordet i en plastpåse, drog fram alla andra soppåsar, och allt annat som gick att dra fram såklart. Busade med vovven och åt russin i massor. Fick istället hjälp av min sambo, han vart en "pensla-bullarna-och-stoppa-plåtarna-i-ugnen-sambo". 

Nu ikväll ska jag bara njuta över lugnet, för det jobbigaste är gjort nu. Bara en massa småkakor kvar men det är inte i hästlängder lika jobbigt som detta knåpande som det är med lussebullar. Se på tv, dricka glögg, äta bullar och pepparkakor och som sagt bara NJUTA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0