Kanske ska bli polis istället?

Eftersom jag idag känner mig mindre allert så är jag forfarande inne på att den dag jag ska söka jobb ska det vara ett där man inte behöver anstränga sig så mycket. Var ju inne på att jobba åt vägverket. Berättade det för min sambo som tyckte att jag skulle bli polis istället.

Polisen har oftast kontroller i samband med att folket slutar jobbet. Varför? Jo för att det är mindre som kör full. Tar dom en rattfull människa blir det en massa pappersarbete och med det MER jobb och mindre fikaraster.
Sen är det ju lite sexigt med polisuniform, tror absolut att jag skulle passa i det. Att man kör runt i en volvo och ALLA har respekt för en. Hela dagarna (förutom då man sitter och fikar och pratar strunt med arbetskamraterna) ser man människor som i panik skyndar sig att sakta ner, rycker i bältet dom glömt ta på sig eller tar en omväg. Många tar säkert fram mobiltelefon för att varna nära och kära att "nu är polisen ute" i tron om att man skulle orka ta någon.

Sen ibland har man lite koller. Och såklart väljer man runt fyra en vardag, lugnast så. Folk är säkert väldigt foglig eftersom dom bara vill hem till familjen och äta middag och ta det lugnt.
Sen att man ibland tar en bov då och då förhöjer bara jobbets spänning...

Behöver man verkligen utbildning för detta jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0