Kanske man ska börja jobba åt vägverket?

Idag när jag skjutsade lille E till dagmamma så blev jag återigen less på dom halvplogade vägarna. Ok, dom har inte plogat allas, utan det har blivit spårigt och allt snö har tryckt ut i kanterna. Nu har jag en liten farlig bil när det gäller detta, kommer jag ut i snökanten vill han sladda lite. Inte alls roligt och hellst inte när lille E är med. Får man möte får man snigla sig fram för att inte få sig en livsfarlig sladd. Jag kommer nästan inte ihåg någonting ifrån halkbana och ändå var det bara 2år sedan. Men jag kom ihåg i alla fall att man ska trycka ner kopplingen när man får sladd, det är ju alltid någonting....

När jag satt där och var som mest irriterad över detta jäkla väglag kom jag på att man kanske ska söka jobb åt vägverket. Då får man ta många fikaraster. På sommaren får man gräva sönder vägen och sen sitta och titta på alla elaka bilförare som svär över att det aldrig blir fixat. Innan vintern kanske man måste fixa igen det, men vaddå jag har ju fått slappa halva sommaren och fått lön för det.

Sen på vintern kan jag sitta inne och se snön falla ner. När jag själv känner för det kan jag ta min plogbil och ploga så mycket som jag själv orkar. Sen hem och dricka lite mer kaffe och titta på snön som faller ner.

Låter inte det som ett drömjobb?

Kommentarer
Postat av: Marina

Hahaha! Skön beskrivning;-) Sånt jobb vill jag ha!



Kan säga förresten att jag har redan suttit och gråtit över lille Baby P:-( förstår inte...

2008-12-02 @ 10:48:25
URL: http://mamasmurf.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Livskvalitét om inte annat ;-) Visst var de riktigt roliga? :-D Må gott

2008-12-02 @ 11:07:46
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Johanna

låter som ett drömjobb verkligen..... =)

2008-12-04 @ 21:33:54
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0