Kameran är laddad igen...

Ofta när batterina tar slut i kameran så tar det väldigt lång tid för mig att ladda dom. Först ska jag orka leta fram betteriladdaren som inte alltid ligger där den ska vara. Jag är också väl medveten om att det är jag som är slarvig och lägger den överallt och ingenstans. Sen när jag hittat den ska jag ta mig tid till att ta ur batterina ur kameran och stoppa in dom i laddaren. Sen när jag lagt dom på laddning så måste jag försöka komma ihåg att ta bort dom och stoppa in dom i kameran. Men nu så är det gjort för denna gång. Så idag har jag och lille E vart ute och tagit lite kort.

Skulle ut och göra en snögubbe idag, men lille E är helt besatt av sin bob. När han först inte ville ta på sig overallen och jag skulle förklara för han att vi skulle ut och göra en snögubbe (nu vet han inte vad det är, men försökte förklara att det var nåt jätte roligt) så svarar ha "bobban" (betyder "bobben"). Svarade att det var klart att skulle få åka på den och då gick det lätt och smidigt att ta på han overall, mössa, vantar och allt som han måste ha på sig för att vara ute och leka.

Väl ute började jag göra en snögubbe (nu var det inte ens enkelt eftersom det inte var nåt göra-snögubbe-snö ute), men gjorde ett tappert försök. Lille E var inte alls intresserad, han satt på sin bob och bara tittade fundersamt på mig. Han kanske tyckte att jag såg knasig ut när jag stod och försökte knåda snö som bara föll isär. Så efter några tappra försök gav jag upp, tog snöret till bobben och sprang runt för brinnande livet till lille Es förtjusning...



Mitt försök till att göra en snögubbe. Sen mer ut som en snöhög man skottat till.
Syns inte alls mycket eftersom det kanske var aningen mörkt ute med för att fota på en "snöhög"



Lille E håller på att sopa av sin älskade Bob.



Men sparken var ju faktiskt rolig den med...



Vy över bastutunna (min sambos stolthet) och lite av skogen hemma

Kommentarer
Postat av: Carisma95

Jag är så avis på vinterlandskapet!

Skicka hit lite snö på en lastbil är du snäll... :-)

2008-12-04 @ 20:58:39
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilka härliga bilder.... fick lite nsö igår, men dne är borta igen =(

2008-12-04 @ 21:17:02
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, slak är ingen höjdare..... :( Hehe, han kommer väl till snögubb-åldern sanrt skall du se.... du får se till och fixa kramsnö..så är han där snart... när det verkligen blir en riktig snögubbe..... =)

2008-12-04 @ 21:32:37
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Cinsaga

Ser riktigt härligt ut det där. Här är det slask - usch !

2008-12-04 @ 22:41:17
URL: http://www.metrobloggen.se/cinsaga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0