En kall tisdag

Idag började morgonen med stress efter att jag vaknade, tittade på klockan som var kvart över åtta! Det var bara att skutta upp ur sängen, dra på sig kläder, väcka upp lille E (som var utsövd och på gott humör), ta på han kläder. Sen kolla hur kallt det var ute   -17 grader, sprang ut och startade bilen, klä på lille E och mig ytterkläder. Ett plus med vinter då man bara kan dra på sig en mössa när det inte finns tid till att borsta håret. Ställer mig frågan varför ska våra dagar börja så stressigt?

Ut till bilen, satt in lille E, skrapade rutorna och iväg. Var helt säker på att kyrkis har slutat för året så till dagmamma där hon såklart inte var. Det var kyrkis även idag så det vara bara att sätta in lille E i bilen och fara vidare. Lämnade lille E, for och tankade eftersom jag inte har en aning om HUR mycket bensin jag har i min bil. Sen hem, fram med min dator, plugga, göra kaffe, plugga, duscha, plugga och nu har jag tagit en liten paus.

Vad gör vovven då? Han ligger och slappar i sin bädd och vill inte alls ut på linan. Förstår han verkligen önskar att jag också fick ligga och ha så skönt...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi...trodde det bara var jag som välsignade vintern genom att sätta en mössa på min rufsiga kalufs :-)



-17 grader brrr

2008-12-09 @ 11:42:07
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för kommentar i min blogg!



Jag började faktiskt sy i mitten av oktober i år och innan dess har jag inte sytt sen syslöjden på högstadiet :-) Det är lättare än man kan tro, men sen måste man ha lust och tid också...jag får erkänna att diverse hushållssysslor kommer i andra hand och dammsugaren står och samlar damm :-o

2008-12-09 @ 12:00:05
URL: http://krimskramsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0