Bobtur

Idag fick jag sovmorgon. Härligt och behövligt. Somnade inte föens runt ett igår. När jag först gick och la mig så kände jag mig inte så himla trött. Men det var väl resultatet efter att jag sovit på soffan ett tag. Sen när jag precis slumrade till vaknade lille E. Han fick komma till våran säng. När jag sen slumrade till så vaknade lille E igen. Tror att det återigen är tänderna som spökar.

Idag har vi haft en trevlig dag. Varit ute och busat. Hade planer på att göra en snögubbe. Lille E gillar snögubbar och kan inte titta sig less på dom. 3 plus grader ute och ett perfekt väder att göra snögubbar.... Trodde jag.... Inte alls den klabbsnö som behövs så vi gav upp ganska snabbt. Och lika nöjd var lille E för det, han fick ju åka sin älskade bob (eller "bobba" som han kallar den).

Eftersom det är en liten bit till närmsta backe som man kan åka i så brukar vi utnyttja snödrivorna som finns nu. Lille E älskar det med för mig är det mest slit. Först måste jag dra upp bobben, för att efter en sekund vara nere igen. Men lille E brukar ropa i förtjusning "igen, igen" så det är bara att göra det om och om igen.

Men idag kände jag inte för det. Så vi gick till traktorerna som grannen har. Där roade sig lille E med att borsta bort snö fran traktorn. Önskar att jag hade med mig kameran, eller jag hade med mig den men batterina tog slut. Min lilla vän såg mer eller mindre ut som en liten mekaniker....

Nu sover han gott ute i vagnen. Jag tänkte passa på att städa undan lite och sen ska vi gå och hälsa på Annelie som är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0