Ännu en uppdatering om sömn...

Känns som att det ända jag bloggar om idag är om lille E och hans sömnrytm. Men det kan inte hjälpas för här kommer ännu ett...

Ikväll efter middag så for vi och hälsade på morbror Tommy, Karin och söte lille Albin (som jag gick runt och sytade på). Lille E trodde ett tag i bilen dit att vi skulle hälsa på "tonten" (betyder ju såklart tomten) som han fortfarande funderar på vart han tog vägen. Men vart lika lycklig som alltid när vi stannade utanför "mobbos" hus. Efter lek och att lille E ätit upp Karins risifrutti skyndade vi oss hem med tron om att liten var trött och ville sova. Han brukar ju vara fasligt trött runt sju och har aldrig varit vaken längre än till klockan åtta.

For hem, bytte blöja och till pyjamas. Borstade tänder och ringde sambon (som är i dorotea) för att säga godnatt. Lille E sprang som vanligt och skulle hämta en bok och jag lite lättad för att jag skulle få mysa framför tv med lite godis och julmust. När vi kom in på hans rum så ville han inte alls lägga sig i sin säng. Efter en liten stund med övertalning så gick han med på att jag skulle läsa för han. Efter fem böcker, varav en läste jag 3-4 gånger så var han fortfarande inte nöjd. Detta är inte alls vanligt då han brukar vara hur lätt som hellst att lägga. Tog upp han och han fick se på tv med mig. Han somnade först klockan nio i soffan och där ligger han fortfarande. Men jag funderar på att göra ett försök och bära in han till hans säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0