Sollefteå resa

Idag har jag och Edvin varit till solle och gjort stan. Vi började med att hälsa på mina gamla arbetskamrater på KBM, måste ju hinna med det innan dom lägger ner. Trevligt att komma tillbaka och hälsa på, men känner att det enda jag möjligtvis saknar är ju personerna. Städjobbet var ingen större hit, 3500 kv att städa och det var väldigt tungstädat. Ett massivt ekgolv, snyggt med med en mopp som gick trögt över det var det inte alls roligt. Sen vart man lite av en "gnällkärring" som gnällde över att folk använde toaletterna, att dom drog in grus/snö/löv, att dom inte kunde ställa in kaffekopparna själv i maskninen, att dom stökade ner i största allmänhet. Vet att det var vårat jobb att städa, men vi gjorde mycket mer än det vi var anställd för. Vi var ju absolut inte anställd för att plocka reda efter dom andra. Jaja, nog klagat så var det roligt att träffa dom där. Fast jag fick höra en sak om en anställds barn som gjorde att jag känner att man tar allt kanske för mycket för givet. Allt som räknas till sist är ju att alla nära och kära är frisk och kry! Ville bara poängtera det, för det kan bli att man glömmer bort och som sagt tar det för mycket för givet.

Sen for vi hem till Stellan och Vicky och fikade en kaffekopp innan jag skulle fara och göra ett cell-prov. Kennet och Jonna kom över med. Alltid lika trevligt att vara och umgås med mina bröder. Stellan och Vicky var som tur var barnvakt och tog Edvin till lekparken och lekte, såg framför mig annars hur det skulle vara att ha mitt lille busfrö med när man ligger i gynstolen *skratt*

Sen vart det stan. Var först inne på Allsport där jag hade ett till-godo-kvitto men hittade inte alls det jag ville ha. Så vi gick runt på lite affärer. Hittade iaf en familjealmenacka som var precis det vi behöver! Köpte fel när jag skulle köpa i början av året som tog slut i juni, så nu fortsätter denna. Var inne på JYSK och Edvin myste ner sig i en säng, vart lite småkinkig när jag bar bort han. Men trött som han var så kände han att han ville ligga kvar... Sötunge där!


HÄRLIGT!




Sen gick vi och åt, gick in och kollade på krukor och blommor inne på Bodéns, gick in på konsum och handlade barnmat och hamnade på en affär med billiga saker. Fyndade en jätte rolig leksak till Edvin som ser ut som en larv som spelar en massa olika melodier. Han verkligen älskar den! Och tur är det för han lekte med den halva vägen hem, sen satt han och slöade andra halvan så han var en väldigt snäll gosse. Han har ju annars lätt att bli uttråkad i bilen vilket resulterar i en hysterisk liten pojke och som mamma har man lätt att lida med sitt barn.

Nu ska jag sätta mig i soffan och bara slöa. Känner att det är precis var jag behöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0