Sitter det i generna?

I fredas for jag, Edvin och mamma till vilhelmina och min käre bror. Min brorson har ju som sagt fyllt 7 år i veckan så vi var bjuden på kalas på lördan. Men som vanligt så far ju jag och mamma en dag tidigare och sover över där. Trevligt att komma bort och umgås med failjen lite och så får ju Edvin leka med sina kusiner.
Patrick och Evelina har fått en fyrhjuling som Edvin vart helt galen i. Han ville bara vara i garaget och sitta på den. När man skulle ta bort han därifrån så skrek han och la sig på golvet. Undrar om det sitter i gener vad pojkar och flickor ska tycka om? Menar Evelina har ju hur många dockor och saker som hellst, visst lekte han lite med hennes "mylittleponny-hus" men det var mest för att kolla upp hur många saker som fick plats i det. Nej, det var fyrhjulingen och en liten radiostyrdbil som gällde när vi var där på besök.
Samma fråga kommer upp i mitt huvud sen när lilla Saga kom (som är 2 veckor äldre än Edvin) och älskade Evelinas lilla rosa handväska med en läppglans i. Hon satt med med väskan i handen och tog upp läppglansen smörjde in läpparna, stoppade ner den i handväskan igen för att ta upp den på nytt. Och så satt hon. Är det genetiskt vad man ska tycka om? Så faschinerande att se att så små barn VET vad dom "ska" vara intresserad av.

I alla fall har vi haft jätte trevligt. Kennet, Jonna, Stellan och Vicky kom också. Jätte fin tårta gjorde Erika med en fiskare som satt och fiskade (Patrick älskar ju allt med fiskning, och tror att han alltid tyckt att det varit spännande). Patrick fick en massa presenter, men det mesta var till hans hobby som är just fiskning. Ett spö av farmor och en massa drag (av oss fick han en liten draglåda med 2 drag i). Så idag när jag pratade med Henrik så var dom ute och fiskade.
Edvin har lekt hela helgen så igår när vi kom hem så var han helt slut. Sov hela vägen hem, och bara efter en liten stund hemma var han trött igen så det var bara sängen som väntade. Han har även upptäckt HUR roligt det är att klättra i trappor (vi har inga trappor hemma), men som tur var så lessnade han ganska fort för det var ju så roligt uppe i lekrummen...
Själv var jag också jätte trött efter att ha klivit upp i ottan (jag, Edvin och Patrick klev upp klockan 05,10!) för Edvin kunde inte sova länge när det var så mycket spännande runt omkring han. Så det blev ganska tidig kväll för mig med. Somnade som en stock och vaknade klockan 8 på helt fel sida! Kanske det värsta jag vet, en hel dag med att bara vara sur!  Kan inte vara nyttigt, men man kanske måste ha såna dagar med...



Vill klättra upp i stolen




Henrik ska skicka lite bilder till mig idag så jag lägger ut lite bilder sen på kalaset!




Försökte fota Edvin i hans nya overall, men han sprang ivög hela tiden.
Men HUR söt är han inte i den bakifrån?
Iaf så är jag kanonnöjd med den, det bästa fynd jag gjort nånsin tror jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0