Mitt smultronställe

Idag vaknade jag klockan 6. Men hade tur och fick ligga och slöa till klockan 9 eftersom Edvin var jätte snäll. Han lekte och grejade på själv, och kom med alla sina leksaker till våran säng istället. Var ju lite orolig eftersom jag var ut igår och kom hem strax efter klockan 12 inatt men som sagt är det tur att man har världens snällaste barn!

Idag for jag, Kennet och Jonna till myrdalen. Mitt absolut finaste smultronställe. Först när man ska dit kör man genom skogen nästan 3 mil för att komma hem till Bertl. Där han bor är det stora lägder och en tjärn intill gården. dom flesta tycker nog att det inte är så speciellt detta ställe, men när jag ser det så tänker jag bara tillbaka till min barndom. När vi var där på sommrarna och hur roligt man hade, alla kojor vi bygde, när vi lekte "jag begär kring" (och jag var lika dålig förlorare på den tiden), när vi fångade grodor, och fiskade. Det var tider det!


Tjärnen som ligger alldeles nedanför huset där Bertil bor



Hästsko som vuxit fast i rönnen på gården



Liten bit av lägdan där vi sprang och lekte som barn



Men allra roligaste tyckte Edvin var gräsklipparen!


Men vi var lite dum när vi for dit, vi tänkte ringa till Bertil men tänkte att han är nog hemma. Sällan han far ut och åker. Och just denna dag var han förståss inte hemma! Känns typiskt! Men jag lovade han nu när han ringde och var lite ledsen över att han inte var hemma att vi ska komma och hälsa på nån gång snart när han ÄR hemma...

Ikväll kanske jag och Edvin far på spelmanstämma och kikar lite. Tror att Edvin skulle gilla det, för att folk, rörelse och musik är ju toppen livet för en liten kille! Tror att jag ska ringa mina småbröder och höra om dom ska ut och kika för Martin är ganska trött efter att ha varit och hämtat sin traktor. Han och Anders for tidigt imorse och har precis kommit hem nu, så han är nog ganska sliten.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det ÄR mysigt hos Bertil!!!



Även om man både får ro utan åror å blir bjuden på "gammal saft" :-)



Ta med dej Edvin di å köp en korv av mej ikväll!



Kram kram

2008-08-16 @ 16:35:07
URL: http://familjenfrestadius.zoomin.se/
Postat av: meeri

ELLER HUR:D tack

2008-08-16 @ 19:07:01
URL: http://meeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0