Fajtats med min stora skräck!

Idag när jag vaknade kom jag på den geniala idén att jag skulle
plocka hallon. Vi har ju ingen sylt hemma, och det är ju så gott
att ha i filen till frukost. Efter att Edvin fått sin lunch så stoppade jag ner han i vagnen, kopplade Lippe och begav mig ner till älven och hallonen. När jag kom ner så hittade jag buskarna nästan direkt, men det var inte alls som jag trott. Mitt i allt kom jag ihåg att Martin var och skulle äta hallon för nån sommar sen (dock inte på samma ställe som där jag var) och vart stucken av 2 getingar, samma sommar vart min svärfar stucken av geting på kinden. Allt det där gick jag och tänkte på. Och alla som känner mig vet HUR rädd jag är för getingar.
Plockade lite och såg 2 getingar varav en jagade mig lite. Rädd som tusan ringde jag till Martin och sa att jag pallade nog inte med att plocka några hallon. Han lugnade mig och frågade om jag såg många getingar eller om jag bara såg några. För är var jag i närheten av nåt bo så är det många getingar. Och som sagt så hade jag ju bara sett 2-3 stycken så jag fortsatte. Klev försiktigt och var väldigt nogrann att kolla OM jag såg många getingar, men inte det. Men en och annan spindel som jag hoppade högt när jag såg, men även om jag är rädd för dessa plågoandar med så flyger och jagar dom inte mig.
Efter ett tag började jag tuffa till mig efter att ha intalat mig vilken fegis jag är. Rätt som det är kommer en geting och jagar mig, jag springer som en skrämd kanin över lägdan och när jag stannar till hör jag hur den sitter fast i håret. Skriker och springer igen och ramlar där mitt på lägdan, kryper fort iväg (inser nu att tur att det bara är jag där, måste sett roligt ut!) och kommer upp på benen igen. Stannar till för att höra att den är i håret fortfarade! Kastar med håret samtidigt som jag skriker och springer (allt detta som man INTE ska göra när det gäller getingar). När jag stannar för 3:e gången så är den äntligen borta. Ringer till Martin igen och grinar lite hysteriskt och säger "nu plockar jag inga fler bär!" Gick hem och på vägen så känner jag en insekt som sätter sig på min hand (och det är den hand jag håller i min hink med dom få bär jag hunnit plocka), skriker till och viftar och resultatet blir att alla bär far ut på backen. Får fajtas återigen om mina bär, men denna gång mot sura pissmyror.
När jag kom hem var jag helt slut. Ställde Edvin under köksfönstret som han alltid ligger och sover under, och satt mig framför tvn. Tänkte ett tag på vilken dag, och ingen sylt blev det heller....

Har iaf varit i vilhelmina och hälsat på. Mamma frågade mig i söndas om jag ville följa med, och självklart var jag och Edvin med på det. Så efter att vi ätit och gjort oss klar for vi. Sov över där en natt och kom hem igår. Tänker lägga ut lite bilder sen, men batterina i min kamera var slut så jag måste vänta till Henrik skickat över bilderna (blir kanske ikväll). Skönt att komma bort, men var himla trött. Var uppe till sent på söndan och pratade med Henke och Erika, sen igår vaknade Edvin klockan 5. Självklart väckte vi upp alla utom Erika som sov vidare i sin prinsess-sömn till klockan 8. Var ute med mammas hundar på en morgonpromenad ner till badstället, och blir så förvånad varje gång av hur fint dom bor. Tänk att bo så nära ett BRA badställe, att bara ta på sig badkläder och ta med sig handdukar och gå ca 100m och sen är man framme. Skönt att slippa packa in i bilen och fara iväg.
Var jätte kallt i villis, morgonfrost var det med. Var bättre väder hemma, så jag och mamma for åt helt fel håll!

Idag fick jag Williams tröja. Jätte fin och hoppas att han kan ha den. Ringde till Gudrun som har hand om dagis/dagmamma och idag fick jag äntligen tag på henne! Fick ett preliminärt datum att han ska börja inskolas den 25 augusti. Hon skulle höra av sig igen på måndag efter att hon pratat med dagmammorna, dom har fortfarande semester. Skönt iaf att ha fått tag på denna kvinna till slut!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Självkart kan vi ta en scrapkväll snart. Kanske till veckan? Om du har tid

2008-08-05 @ 17:39:19
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0