Bubben

Idag är det en sorgedag hemma. Min första egna hund Bubben vart ihjälkörd imorse. Det hände när mamma var ute och gick med hundarna som vanligt då Bubben plötsligt sprang ut  i vägen.

Han är absolut det mysigaste hunden jag mött. En sån där lurvig liten sötnos som hellst vill ligga i knä och mysa. På natten sova tätt tätt intill för att han var så frusen. En liten goding som ville bli matad och bortdaltad, och det blev han såklart!

Jag fick han av mamma när jag var 17 år. Minns när jag skulle fara och tinga han. Det fanns 10 valpar och bara en av dom vart borttingad, och fast det var 9 valpar att välja bland så var det Bubben jag föll för. Och det har jag aldrig ångrat. Eftersom han led av stor separationsångest och hade svårt att vara själv fick han vara mycket hos mamma som också fick han sen. Vart lättast så när han hade vant sig vid hemmet där och hundarna hennes.

Bubben var en hund som alla föll för och ingen kunde låta bli att tycka om han. En liten charmör som visste hur man tiggde åt sig godis av folk. Han visste hur han skulle göra för att man inte skulle kunna vara arg på han när han gjort bus.

Bubben är en hund man alltid kommer att sakna!
Hoppas att han har det bra i hundhimlen!




Belze Bub
"Bubben"

Kommentarer
Postat av: Godmother

NEJ. Men ush vad hemskt att höra! Bubben har ju alltid varit med liksom. Fy så sorgligt. Man får tänka på alla saftiga hunben och all skog han kan springa runt i där uppe i hundhimlen! Ush Ush Ush.

2008-08-24 @ 20:00:43
URL: http://c0mmentarius.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0