Barnkalas!

Idag har vi varit och kalasat med William som fyllt 2 år GRATTIS!
Dagen började med att jag (som vanligt) var JÄTTE trött. Martin skulle iväg till vilhelmina och kolla på en traktor steg upp före mig och gav Edvin frukost så jag kunde ligga kvar i sängen. Klockan 8 när han for fick jag masa mig upp och äta lite frukost. Runt 9 gick jag ut och gick med den tron att min lille son skulle somna så han skulle vara utvilad till kalaset. Men inte det. Efter en timme gav jag upp och gick hem och påbörjade lite lunch istället. Vi åt lunch sen hoppade jag in i duschen. Stressad att inte dagen blev som JAG ville (hade ju planerat att Edvin skulle sova en stund så jag skulle hinna duscha och göra mig iordning ifred) men det var bara att gilla läget. Edvin satt nöjd som vanligt och plaskade på i badbaljan. Efter att ajg sminkat mig och gjort mig och Edvin färdig var klockan halv 12, bara en hlavtimme kvar. Ut med vagn och barn, och gick fort iväg. Efter att jag gått halva vägen kom jag ihåg att jag inte kollat spisen, tänkte ett tag strunta i det men eftersom vi har en liten 1 åring som tycker att det är JÄTTE spännande att skruva på spisen var det bara att vända. Självklart var spisen inte på, men tänkte att om jag inte vänt så skulle säkert huset brunnit ner när jag kommit hem *skratt*
När vi kom till kalaset var det en massa barn där. Och vi kom inte sist, kom faktiskt med dom som kom först *skönt* Edvin tyckte att det var alla tiders att vara på kalas och stod längst fram och spanade in paketöppning. Han är inte det minsta blyg och det är jag så glad för! När vi skulle fika så ville Edvin mest vara inne och leka med bilarna, man hörde hur han tutade och brummade på där inne. Sen var det full fart hela tiden. Det var fiskedamm och medans föräldrarna hade problem att få deras barn att "fiska" så hade jag mer problem att få Edvin att släppa spöet *skrattar* Efter allt bus och stoj så var Edvin bra trött, men var egentligen inte så sugen på att fara hem. Men efter att jag stoppat om han i vagnen så somnade han nästan omedelbart.

Glömde, som vanligt, att ladda batterierna till kameran så några bilder blev det inte. Och det är lite synd för det skulle ha varit roligt att ha lite bilder på detta kalas. Men man kanske kan fråga dom som hade kameror med sig om dom kan skicka några?

Nu har Edvin somnat igen. En jobbig dag har det varit. Lite små tjurig har han varit på kvällskvisten, det blir han jämt då han är trött. Och inte blev det bättre då han lyckades ha sönder en ballong för första gången i sitt liv, helt livrädd vart han! Han fick väl för sig att en ballong var lika oförstörbar som han tror att dom andra sakerna är. Så när han satt/halvlåg på den så sprack den. Och jag kan säga att han var inte det enda som vart rädd, jag vart minst lika rädd *skrattar*

Har nu fyndat ett Champion set till Edvin på tradera. Blir perfekt att ha när han ska ut och leka! Fick det för nästan ingenting, älskar såna klipp!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Ska ni göra nåt annat i stan med på tisdag?

2008-08-10 @ 20:58:45
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0