Ara Abrahamian

Sitter här och ställer mig frågan blev vi snuvad på svenskt guld igår för att man kan muta en domare? Tragiskt och mycket osportsligt. Känner verkligen med Ara Abrahamian, tänk att ha tränat i 8 år och blivit "blåst" på guldet 2 gånger! Jag skulle gjort exakt samma sak i hans sits. Kaxigt att ta bronset och sen slänga det på mattan, men nu måste väl detta uppmärksammas och göras nåt åt?
Samma sak gällde när Ljungberg vann guld i sidney 2000, dom försökte döma ut han men han protesterade så mycket så dom fick kolla banden igen. Och det slutade med att han var den som vann guld. Domaren blev avstängd i 2 år, men vilket straff är det?
En mutad domare kan få en miljon kronor, men är det värt det. Mycket pengar och visst är det svårt att stå emot, men hur skulle det kännas att ta emot smutsiga pengar? Tänk när så mycket folk som SER och som har koll på HUR man dömer och ser att man inte dömer rätt. Tänk dom här idrottsmännen som lagt ner sitt liv på att komma med i OS och få guldet. Att dömma bort en person som inte är berättigad till det. Jag ställer frågan igen, är det värt pengarna?
Nu vill dom att domarna på denna match ska straffas. Men Ara Abrahamian får ju ändå inte sitt guld som han är välförtjänt.

Jag håller på Ara Abrahamian och tycker att han gjorde helt rätt!






Läs om artikeln här
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3099535.ab

Kommentarer
Postat av: elinstraand,

det tycker jag också . Han gjorde helt rätt, helt otroligt

2008-08-15 @ 08:45:03
URL: http://eelinstrandd.blogg.se/
Postat av: Daniella

Oj, snacka om att jag inte hänger med i svängarna. Aldrig ens hört om det där men det lät förskräckligt!



Riktigt kaxigt att lägga bort medaljen :)

2008-08-18 @ 22:24:35
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0