Insnöad!

Det snöar mer idag än igår och det med resultat att jag inte tar mig nånstans med bilen. Det var ingen som skottade igår, så gården är tjock med snö som är sådär lagom mjuk och lätt att köra fast i. Skulle vilja fara med bilen upp på byn och handla lite så kanske att Edvin somnar i bilen. Känns inte så lockande att gå ut med barnvagnen i detta snöoväder! Måste ta med mig Lippe ut med eftersom han inte fått vara ute än idag, och han drar så hemskt så det känns jobbigt det med. Tänk om man mitt lilla barn hade kunna somva sin vila inne, istället för att gå ut med han 2 ggr per dag som man måste göra nu. Men Edvin är ju helt klart en liten prins som bara vill ha det bästa *ler*

image70
Kolla vilket väder vi har hemma *inte roligt*

Igår gjorde jag ju tjälknöl, och dom vart jätte bra! Första gången jag har gjort det, och jag kommer helt klart att göra det fler gånger. En bra maträtt som kanske tar tid, men det sköter sig ju i stort sett själv *I like*

Ska börja packa idag så vi har det mesta klart imorgon. Vi far nog nästan direkt då Martin kommer hem runt 3 och det kommer att bli så kul! Ska först förbi dorotea och hämta upp nyckeln och hälsa på Martins kusin med familj. Har bara träffat henne en gång och det var på släktträffen i sommares, men pratade inte så mycket med henne då. Umgicks mer med hennes 2 småsystrar. Sen imorgon ska jag laga både tacopaj och potatisgratäng som vi ska ta med oss. Morgan och Brännon kommer på fredan och vi hade tänkt att bjuda dom på middag då.
Hoppas att det blir bra väder i fjällen så man kan vara ute och grilla och mysa, men det ser ut som att det inte blir nåt vidare. Men det är ju mysigt att bara vara inne och elda, spela kort och umgås med :-) Det kommer att vara härligt att bara komma iväg och få se nåt annat än bara ramsele......

Håller på att kolla efter en ny skötväska med. Visst att det följde med en till vagnen, men jag tycker att den var så liten och jag som alltid har så MYCKET saker med mig .Vill ha en väska med fack även utanpå där man kan ha tex nappflaska, frukt, napp och sånt man vill komma åt snabbt utan att behöva söka efter. Men dom väskor jag vill ha är ju så dyr! Som tex denna väska är ju hur snygg som hellst och skulle passa perfekt till min vagn. Men 1149kr är ju jätte dyrt! Ska kika på ebay för där var väskorna mycket billigare och man måste ju passa på nu när dollarn är så låg....



image71
Så snygg väska!

Edvin har blivit så "pratig" nu. Det jollras och så säger han Titta hela tiden. Så gulligt! Han kan ju säga tre ord nu: mamma, pappa och titta. Titta använder han nästan hela tiden, för är man en liten bebis på 10 månader så är allt så himla intressant. Hellst om man far och ska hälsa på nån så att det är en massa saker som är nya ser man hur han bara skiner upp och tycker att allt är så spännande.
Kom på han idag med när han stod och åt blomjord, men tror inte att han tyckte att det var så gott eftersom han kraxade väldigt *skrattar* Så jag tror inte att han kommer att göra om det....

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

åh så härligt med lite morgonläsning :)

2008-04-09 @ 09:42:24
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0