Skillnad på Ekologiskt och KRAV-märkt?

Har läst en artickel någonstans om HUR mycket gift det är i frukt och grönsaker. Och sen man blev mamma tar man till sig sånt på ett helt annat sätt. Tänker på HUR mycket gift som lille E får i sig varje dag. Så sist jag var och skulle köpa tomater så köpte jag ekologiska. Kände mig supernöjd när jag kom hem och berättade för sambon.

-Idag köpte jag ekologiska tomater! (sa det med jätte nöjd röst)
-Ekologiska? Är det bra?

Tänkte till och visste inte vad jag skulle svara. Är det bra? VAD är det för skillnad på ekologiskt och KRAV-märkt?

Kommentarer
Postat av: It's a house

Ja jag funderade länge på samma sak, så här ligger det till:

Det är hårdare regler för att få märka en produkt med KRAV än ekologisk. Alla KRAV-märkta produkter är ekologiska, inga kemiska bekämpningsmedel, konstgödsel eller genomodifierade organismer får användas, få livsmedelstillsatser är tillåtna, djuren ska leva så naturligt som möjligt tex vara utomhus etc. Hoppas det rätade ut några frågetecken iaf.

.

2008-12-12 @ 14:39:45
URL: http://itsahouse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0