En kommentar som jag fick...

Jag fick en kommentar angående inlägget om "Hur man kan glömma sitt barn i en varm bil" som jag gått och funderat på och som jag tänkte svara på här...

Jossan

Jag tror d är vanligare än man tror... Och ingen vet omständigheterna så man ska nog vara försiktig med att döma. Fruktansvärt tragiskt är det iaf!
Å jag har då inte mina barn i tankarna HELA tiden, det verkar inte sunt.

Det är säkert mycket vanligare än vad man tror, och jag vet inte vad som ligger bakom att denna pappa glömde sitt barn i bilen. Självklart är det tragiskt och något som han (förhoppningsvis) inte gjorde medvetet, så tycker jag ändå att det är konstigt. Att kunna lämna sitt ena barn på dagis, men glömmer det andra. Och inte ens för en liten sekund komma på sitt misstag, för någon gång under dagen måste han väl ägnat en liten tanke till sin familj? Det är en sak att glömma plånboken i kassan på ICA eller att inte minnas vart man parkerat bilen...men sitt barn ska man väl ändå komma ihåg?

Och är det verkligen osunt att tänka på sitt barn ofta? Lille E är den som betyder mest för mig, och det är till han som mina tankar går till ofta...är det inte så det är att vara förälder?


Kommentarer
Postat av: Hanna

jag hoppas verkligen inte att detta är vanligare än vi tror!!! =/ usch!!

jag drömer ofta mardrömmar om att jag glömmer neo någonstans och hoppas att jag aldrig behöver uppleva det i verkligheten.

om ett barn försvinner i en stor folkmassa är en sak (och oxå jätte hemskt såklart) men att glömma sitt barn får bara inte hända!

och OM man gör det borde man ju komma på detta illa kvickt...?

håller med dig elin, är man inte med sitt/sina barn, så går tankarna ofta till dom ändå. osunt?? haha! det hoppas jag verkligen inte!



btw -visst såg jag ut som "tummen" med min jätte mage på stranden förra året?



ha en fin kväll! kram H

2009-06-28 @ 19:05:51
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Hanna

sorry att jag stavat som en kråka! skyller på solsting! :P

2009-06-28 @ 19:06:45
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Frida

Det är inte osunt att ha sina barn i tankarna utan mer osunt att INTE ha det. För jag förstår verkligen inte HUR man kan glömma sitt barn i bilen.

Ngn gång måste han ju tänak på barnet, jag får så ont i hjärtat när jag tänker på hur den lilla kämpade för sitt liv. Mår illa av bara tanken på det....

Kramar<3

2009-06-28 @ 20:14:38
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller med dig och ovanstående kommentarer, jag tror inte att det är osunt att tänka på sitt barn för mycket. Kan man älska sitt barn för mycket?

Och jag tror inte heller att det är vanligare än man tror att dessa saker händer, åtminstonde hoppas jag verkligen inte att det är så.

En 'frisk' människa gör inte så.

Min gissning är att det ligger droger eller sjukdom bakom. Oerhört tragiskt är det hursom.

Så tragiskt att jag knappt orkar tänka på det. =(

2009-06-28 @ 21:04:43
URL: http://sofielskar.blogspot.com/
Postat av: Maria

Självklart har man sina barn i tankarna hela tiden och jag har faktiskt väldigt svårt att tro att jag skulle kunna glömma Selma någonstans. Barnen är ju de bästa man har!



Ha en fin kväll!

2009-06-28 @ 21:12:02
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Jossan

Att tänka på sitt barn HELA (observera: hela!) tiden är väl inte sunt? Nog måste man väl tänka på annat också...

När jag jobbar går jag inte och tänker på mina barn, det skulle göra situationen för mina patienter väldigt riskfylld.

Jag läste en annan blogg där en mamma glömde hämta sina barn på dagis, en kollega till mig har gjort samma sak.

Synd att alla inte är ûbermänniskor som kan sitta och se ner på andra dödliga. Men en stor applåd till alla er som ständigt har era barn i tankarna och aldrig bryr er om annat! GRATTIS!



Och innan ni vet nånting så var försiktig med att dömma, att komma med såna kommentarer (bla om droger, va f*n vet ni om det?) är bara dumt.



Men håll i er ordentligt där uppe på den höga hästen :-) Tack å hej

2009-06-28 @ 21:14:12
Postat av: Sara

Rent skitsnack att det skulle vara osunt att ha sitt barn i tankarna hela tiden.. Det jag inte förstod med hela grejen var att pappan hade lämnat sitt ena barn på dagis/skola, men inte det andra? Jättekonstigt tycker jag.

2009-06-28 @ 21:17:12
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Nikita

okej att man inte tänker på sitt/sina barn VARENDA sekunde hela dagen men som du skriver nångång under dagen så ägnar man ju tankar åt sin familj!



Jag kan och kommer förmodligen aldrig förstå hur man kan glömma sitt barn och inte komma på sig på flera timmar?



det är sjukt tycker jag!

2009-06-28 @ 22:37:19
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: malin

Jag tänker då på mina barn alltid, har dom alltid i tankarna. Förstår inte hur dagis inte ringde och frågade vart dottern var. Usch det där är hemskt :(

2009-06-28 @ 22:45:58
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0