"Tonten!"

Idag har jag och lille E varit och handlat. När vi skulle gå in på ICA så kommer det en man som bor på byn. Det är en man som har långt grått skägg, han går runt med skjorta och några gamla byxor. När lille E fick se denna man utbrister han högt: "Tonten! Mamma, TONTEN!". Jätte lycklig över att se tomten än en gång så han upprepade detta om och om igen. Som mamma kunde jag inte annat än skynda mig in och försöka att inte skratta. För man kan tro att denna man är tomten, för det är precis så han ser ut.

Men hur gulligt och rart det än är att små barn är ärliga så kände jag nu när lille E somnade att det var dags att ta tag i att rensa bort alla tomtar. Kanske han glömmer tomten ett tag. Kanske han slutar med att lyssna och spana efter han. För jag tycker lite synd om min son. Det är länge kvar tills nästa gång. Och jag var tvungen att ta bort alla rödmössade gubbar överallt medan lille E sover, vet ju inte alls hur han reagerar annars. Frågan nu är vad jag ska göra med våran "hustomte"? Blir nog ner i källaren med en filt över så lille E inte kan se den... 

 

Kommentarer
Postat av: annica

aw va söt header ^^

2009-01-09 @ 14:31:42
URL: http://annecca.blogg.se/
Postat av: Carolina

Söt hustomte :)

2009-01-09 @ 15:06:15
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0