Skoldag

Imorse klev jag upp tidigt. Redan klockan halv sex var den "morgontrötta" mamman uppe och tog en dusch. Men det var lite skönt, var uppe en timme innan både sambon och lille E klev upp. Det känns som flera år sedan jag var uppe först. Men det var skönt, förstår min mamma som alltid klev upp föra alla andra bara för att få lite "egentid". Nu är jag inte alls morgonpigg så det kommer inte att hända så ofta. Men jag önskar att jag var morgonpigg, att jag orkade kliva upp. Att jag skulle hinna tända lite ljus och mysa bara jag...

I alla fall efter att jag lämnat lille E hos svärföräldrarna for jag till sollefteå. När jag kom upp på orådet så finns det många hus, men på något sätt hade jag tur nog att komma till rätt hus på en gång. Väl där så tog det kanske bara en timme med upprop, schemautlämning och lite prat med dom lärare man skulle ha. Kändes lite onödigt, men samtigt så är det gjort. Nu är det bara att börja plugga mer, ingen ro och ingen vila nu. Skönt också med ämnen som det inte är någon obligatorisk närvaro när man har långt att åka.

Lille E har haft mys som sagt hos farmor och farfar hela förmiddan. När vi for hem så somnade han på en gång i bilen. Man märker hur tröttsamt det är att vara borta. Tänk om han kunde känna samma trötthet hemma, med sina saker...

Kommentarer
Postat av: mela

Ja det kan hända och så minns man när dom var så små att dom kunde ha dom, som sagt, sentimental och nostalgisk :D



Ja det kanske är en bra ide, plocka ihop paket med H&M, Lindex osv och sälja på blocket och märkeskläderna på tradera. DET ska jag nog göra! :)

2009-01-12 @ 14:02:50
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Hehe, ja det hade varit fint om de blev lika trötta hemma :) Kram

2009-01-12 @ 18:04:34
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0