Varför finns inga dokussåpor längre?

Varför finns det inga dokussåpor längre som tex Robinson, BigBrother, Paradise Hotel, Baren m fl längre? För finns det nåt mer underhållande på tv? Saknar alla dessa intriger, pakter, tårar, vänskap, kärlek och allt som kommer med. Nu finns det mer program som Idol, Ensam mamma söker, Bonde söker fru, barnmorskorna, sjukhuset och sånt. Visst jag tittar och jag tycker att det är bra. Men det är ändå inte samma sak på nåt sätt. Mer spännande med det "fula" spelet som kommer med när dom bildar pakter och ljuger för varandra. Nu ska allt gå ut på att "hitta den rätte", vinna skivkontrakt, bli opererad, föda barn mm. Men det jag vill se är när folk bli giriga och vill vinna pengar, pengar gör så att folk kan bli hur ful och lurig som hellst. Mer spännande, mer intriger, mer pakter, mer spänning!
Nej nu tycker jag att tv-kanalerna får styra upp detta och göra lite nya som man får sitta hemma och mysa ner sig framför.

Idag har varit en lugn dag. Edvin har varit hemma idag, för hans dagmamma var sjuk idag. Så vi har bara myst. Har fått mina stövlar och är kanonnöjd med dom. Passar mig perket!
Helen (farmor) var förbi och hälsade på. Så vi drack lite kaffe och surrade lite. Edvin sprang runt och skulle visa alla sina saker som vanligt *mammas charmtroll*
Just nu ligger Edvin ute och sover och jag sitter och pluggar lite. Martin jobbar, men kommer nog snart hem. Då ska jag laga middag. Blir kyckling cordon blue som det så spännande heter. Har aldrig ätit det förr, men skulle kunna tro att det är kalasgott. Minns när jag var 13 år (eller var jag 14?) och var på gran canaria med min kompis. Då åt vi snitzel cordon blue nästan varje dag. Och det var ruskigt gott, så jag kan tänka mig att det är detta också. Till maten ska vi skåla lite vin och må allmänt gott. Ska sen bädda ner mig i soffan och se film. Som ni hör blir det en riktig mysfredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0