Tandläkaren klar!

Allt gick bra hos tandläkaren. Fick Karin och det kändes bra eftersom hon är så lugn och van vid barn då hon har flera stycken själv. Hon gjorde inget mer än att kika och skrev in det i hans journal. Det som vi trode var matrester var tandköttet som var lite inflamerat. Fick med oss koksalt och kompresser som vi ska badda med morgon och kväll istället för att borsta för att få ner den lilla svullnaden. Edvin var jätte duktig och även om han grinade lite så gick det så fort att kolla.
Hon sa också att om tänderna är skadade och bli grå/svart så gör dom inget om han inte har ont. Och om dom permanenta tänderna är skadad så syns det den dag dom kommer fram. Så det käns skönt att han slipper nåt ingrepp i munnen och sen får man bara vänta och se.
Han har iaf inte ont och är samma lilla glada lärka som vanligt. Tutte tar han och han äter lika bra som vanligt och det sa hon var klara tecken på att han inte alls har ont.

Har varit och köpt pannkaka (ja, jag köper pannkaka eftersom jag inte alls kan laga till dom själv!) och Edvin åt nästan lika mycket som mig. Fattar inte alls vad han gör med maten, men han är ju igång hela tiden så det rinner väl bara av han.
Själv har man gått ner 2 kg dessa dagar eftersom man stressat och varit förkyld. Men som man säger inget ont som inte har nåt gott med sig och det kanske stämmer?

Ikväll blir det att se på prison hemma hoa Karin och Tommy. Lite ledsen blir jag allt eftersom jag forfarande är lite förkyld och inte kan mysa med lille Albin. Men det ska jag ta igen sen!

Kommentarer
Postat av: Malin

härligt att tandläkaren gick bra för er

själv lider jag av en sådan tandläkarskräck att min mamma fortfarande får följa med och hålla mig i handen

2008-09-08 @ 14:15:29
URL: http://hartottarna.blogg.se/
Postat av: Victoria

ja vi är nöjda med tapeten

2008-09-08 @ 20:41:07
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0