Mycket bättre idag!

Trots för mig en dålig natt, låg mest vaken och tänkte på Edvin tänder. Och sen att jag klev upp klockan 04.40 eftersom jag inte vågade låta Edvin vara vaken själv så har det varit en bra dag.
Edvin visar inga tecken alls på att ha ont. Däremot är han lite tjurig och gnällig över att han inte får borsta tänderna (har verkligen älskar det) eller kan äta smörgås (vart förbannad på mig när jag satt och bröt det i små bitar, han vill ha en HEL smörgås och inget mindre). Han har också haft en bra natt. Somnade tidigt igår strax innan sex och sov som sagt till klockan 3.40 när han vaknade och myste mellan mig och Martin i en timme. Sen har det varit full fart (förutom att han sovit en timme på förmiddan). Nu är Helen här och är ute och går med han, han var verkligen trött nu min prins.

Har känt många gånger idag va synd det är att han inte lärt sig en läxa. Han klättrar och far lika mycket nu. Står på sin blåa bil och ska klättra upp på bordet är bara ett av exemplen. Vart trött på hans farliga trick så att soffbordet står nu mitt på golvet så att han inte ska klättra och fara på det och bilen är instängd i sovrummet. Känns mycket säkrare!

Sen allt detta med vad man ska ge han för mat. Frukost fick han fil med en mosad banan och till lunch vart det omelett. Till middag ska jag göra lax och mosa Edvins potatis, blir gosaker det!

Snälla Malin var över med flytande alvedon också. Hon läste min blogg igår och kom på att hon hade 2 flaskor hemma, så nu har jag det hemma i fall att. Hoppas att jag inte behöver använda det för ont vill jag inte att mitt lilla hjärta ska ha. Men det kanske kan behövas mer åt kvällen?
Tack Malin!

Annars har det varit en lugn dag. Pratat med Linda, Lena och Axel har varit förbi. Och som sagt så är Helen här nu. Martin är och slaktar älg (dom har skjutit 2 igår och 2 idag) och kommer väl hem snart. Ska ut och plocka klart vinbären, men det var en geting där så jag tänkte att jag skulle vänta ett tag. Snart slut på saft, så jag tänkte att det är i rättan tid att göra ny nu! Sen som vanligt matlagning, disk och plock *suck* Önskar att jag hade lite mer energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0