Feber

Edvin har fått feber ikväll. Tidigare idag har han varit pigg, men han har sovit mindre. Haft svårt att komma till ro i vagnen, och det är inte likt han. Nu till middan så ville han inte alls äta, och innan middan så ville han dricka jätte mycket saft. Gurkan och tomaten satt han bara och petade i, och det är inte likt han som älskar att äta det mesta. Men eftersom han inte visat andra symtom så tänkte vi inte på att han kunde ha feber, tänkte mer på att han inte var hungrig för han åt mycket till lunch. När jag sen tar upp han känner jag hur varm han var. Tar tempen och mycket riktigt, 39 grader feber! Han fick dricka lite mer saft och sen fick han gå och sova. Somnade direkt och jag hoppas att han får sova gott inatt min lille prins!

Otroligt ändå att det bara är 2:a gången i hans liv som han får feber. Första gången han hade det var det nog pga av tänderna. Han hade 38 grader i kanske en timme. I en timme satt jag och försökte få i han saft att dricka och helt pltsligt vart han jätte pigg igen. Så kanske det är tänderna denna gång med? Men det skulle ju inte heller vara konstigt om han skulle vara förkyld efter att jag gått och hostat och snorat ett tag nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0