Är man som småbarnsförälder förvirrad?

Idag var jag till solle i tro om att jag skulle ha skola. Hade skrivit det i almenackan och den litar man ju blint på(!). Klev upp tidigt lite sur över att jag önskade mig mest en lång sovmorgon. Duschade, fixade håret, letade fram några kläder, gav Edvin frukost, borstade tänderna, sminkade mig, pussade Martin och Edvin hejdå sen for jag till stan. När jag kom fram stod det inte som det brukar vilket klassrum jag skulle ha. Gick upp till lärarrummet där ingen öppnade dörren när jag ringde på. Letade nån lärare och till sist hittade jag min haldledare Karin. Frågade henne vart jag skulle ha psykologin någonstans då svara hon "Lilla Elin jag tror inte att du har nån psykologi idag" och jag svarar "jo det har jag, för det har jag skrivit i min almenacka hemma". Då går vi till min lärare som jag skulle ha, och mycket riktigt hade jag INTE nån skola idag. Nähä, snopen och skamsen över att fara 7 mil helt i onödan. Men jag tycker absolut att jag förtjänar ett plus i kanten eftersom jag är där och ska ha skola fast jag är ledig *skratt*
Jag tog istället en tur och hälsade på Kennet och Jonna. Drack en kopp kaffe där och surrade bort e nstund där. Sen gick jag en sväng på stan och drömde mig bort när jag såg alla fina kläder jag inte har råd med. Undrar varför är det alltid så när man inte har pengar, då hittar man alltid fina kläder som passar en så bra?

Kom hem och for till sel. Martin var där och det var ju han som lämnade Edvin hos dagmamma imorse och därför hade han bilbarnstolen. Flyttade över den till min bil, sen gick vi in och åt lite lunch hos mina svärföräldrar. Sen for jag och hämtade Edvin, och vart där en timme. Han dagmamma Ragnhild bjöd på lite fika så vi satt och surrade och Edvin fick leka en timme till.

Sen har det inte hänt så mycket mer idag. For och köpte hundmat som blivit mycket dyrare. Hur kan man höja en vara 20 kronor på en gång? Sen hem, lekte med Edvin, hämtade posten, städade, lagade mat, åt middag, diskat och nu har man hamnat här. Edvin ska snart gå och sova just nu sitter han leker med Martin....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0