Varför byta tid?

Undrar VARFÖR man ska hålla på att byta tid 2 gånger per år. Förut innan man hade Edvin minns jag hur härligt man tyckte att det var när man ändrade till vintertid, man fick ju då sova en timma extra. Men det där förstår ju inte Edvin, han vaknar samma tid som vanligt vilket betyder att vi får sova en timma mindre.

Edvin vaknade alltså 5 imorse och som vanligt pigg och glad som en liten solstråle. Tur att Martin kände sig mer manad än mig att kliva upp. Jag var nämligen jätte trött (som vanligt känns det som) så jag sov vidare till klockan 8. Så jag har inte heller kommit in i den nya tiden. Igår kväll kändes det bara jobbigt dessutom att vara uppe en timme längre, så det slutade att jag gick och la mig klockan 21.

Nu är Edvin allt annat än pigg, han är jätte trött och grinig. Ingenting är riktigt bra. Men det är bara att orka hålla han vaken en stund till. Vi måste ju komma in i ny dygnsrytm och det måste ju ske nu. Har varit ute och lekt en liten stund för det älskar han. Hängde upp svålen till fåglarna så nu hoppas jag att dom får upp vittringen av den så att vi får kika på små söta fåglar snart....



Vi invigde den nya overallen eftersom det är kallt idag....




Jag gillar inte kyla, men kan inte neka till att det är vackert när det är frost ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0