Ursäkta va´ är klockan?

Idag har man bytt till vintertid, men det tig många timmar innan jag förstod det.
Klev upp strax efter 7 med Edvin, tyckte det var bra att vi hann med att se barnprogramen den tiden. Brukar dom inte börja tidigare? Åt frukost och myste lite. Martin klev upp och tittade i gårdagens tidning och säger: "ja det är idag man ändrar till vintertid", jag svarar "jaha, är det idag?" med tron om att det är inatt.

Sätter mig vid datorn (som ställer om tiden själv) och ser att klockan är 9.30. Tänkte inte så mycket mer än att jag tyckte att tiden gick lite långsamt. En liten stund senare går jag in i köket och ser att klockan är 10.30! Förstår inte ens då utan tänker mer att oj va tiden rusar iväg.

Som sagt.... Man blir väl mer förvirrad med småbarn? Eller är det bara det att jag inte lyssnar ordentligt?


Idag har vi varit och hälsat på Anders. Edvin och jag fick åka lite traktorvagn och efter att först vara lite rädd så tyckte Edvin att det var jätte roligt. Hämtade en snow racer med som vi ska åka med i vinter. Edvin har redan suttit och lekt med den. Tycker att det är en superrolig sak och dessutom har den en ratt och hur spännande är inte det för ett litet barn?

Sen fortsatte vi hem till Tommy och Karin. Edvin somnade på vägen dit så det var bara att lägga över han i barnvagnen. Myste en massa med Albin som var hur snäll och gå som hellst. Sen kom Stellan och Vicky. Hade trevligt och fikade och skvallrade på om det ena och det andra. Edvin vaknade efter 2 timmars sömn och tyckte att det var härligt att komma in och få en massa uppmärksamhet.

Köpte svål som vi ska hänga ut till fåglarna imorgon. Svärföräldrarna kom förbi en sväng och hälsade på och sen har vi kollat på reprisen Bonde söker fru.
Nu sover Edvin efter en liten kamp (som vanligt) med att få på pyjamas. Har konstaterat att det måste vara en trotsålder han är inne i. Ena gången får man inte ta på han kläderna för att andra inte ta av han dom....




Edvin superlycklig över snowracer






Söta lille Albin






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0