Gräsänka för några dagar

Idag for Martin med sitt jobb ner till Sandviken. Han blir borta 2 nätter så nu får jag och Edvin klara oss själv en stund.

Det har varit jätte fint väder idag. Var ute på promenad med Helena och lille William. Jätte skönt och friskt väder ute, synd bara att det blåste lite. Men det är väl som man säger Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder! Jag tillhör inte dom som klär på sig för mycket, men vinterjackan har faktiskt fått komma fram. Känns verkligen i luften nu att hösten är här.

Har fått tampas med både geting och spindel idag. Spindeln var jag modig nog för att dammsuga upp, men getingen gömde jag mig i sovrummet för. Tror att den flög ut igen för den försvann iaf som tur var. Känner att skräcken för spindlar har avtagit i samband med att min fobi för getingar har ökat. Det är inte lika skrämmande med ett litet djur som bara kan gå efter golv/väggar/tak mot ett elakt djur som flyger!

Edvin fick det största raseriutbrottet i hela hans korta liv. Det utlöstes när jag skulle byta blöja, något som han inte alls var med på. Som tur är har vi upandgo-blöjor hemma som man bara kan dra på. Men oj va elak han var! Han skrek sig hes, snoret bara rann, han stampade med fötterna och var knallröd i ansiktet. Eftersom det inte gick att lugna ner han fick jag ställa han i hans rum där han stod och skrek ett tag innan han kom till ro igen. Han har verkligen ärvt mitt humör!

Nu innan han somnade så hörde jag hur han låg och sjöng ajajajajaj buuuufff så himla gulligt! Önskar att jag kunde spela in det på ett band så att jag alltid har det kvar!

Kommentarer
Postat av: Victoria

fick du mitt sms? hon ville väldigt gärna att jag skulle hälsa

2008-10-07 @ 19:03:21
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Victoria

jo det är bara fint med oss. ska ni på marknaden i helgen?

2008-10-07 @ 21:19:45
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0