Första snön

Idag när jag vaknade såg jag att den första snön kommit och lagt sig som ett litet pudertäcke över gården. Nu skiner solen så det lilla som kommit försvinner nog under dagen. Har hängt ut lite fågelmat så jag och Edvin har suttit och tittat på alla små talgoxar och blåmesar som kalasat på den. Eller rättare sagt jag tittade och njöt, Edvin satt på bordskanten och knackade och skrek åt dom.


Trädet med fågelmaten. Syns ifrån vårat köksfönster och det är så mysigt att se alla "oxar" och "mesar" flyga omkring...




Lippe ligger inne och myser i hundkojan. Som för övrigt fortfarande är omålad, men jag säger som jag sagt dom andra åren att "nästa år ska jag måla den".....




Idag funderar vi på att fara och väga och mätas på BVC. Inte för att det händer så mycket nu när Edvin blivit så stor, men det är roligt att träffa lite mammor och bebisar. Men det brukar inte vara lätt att hålla en liten trotsigt barn kvar inne i väntrummet när det finns en lång och inbjudande korridor som man kan springa fram och tillbaka i. Hoppas att Lena och Axel kommer så det finns en till liten "terrorist" där. Funderar kanske på att gå på lekparken sen, men skulle helt klart vara roligare om man hade någon med sig så man slipper sitta där själv och frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0