Ettårstrots eller är det tänderna?

Funderar på om det är en ettårstrots Edvin kommit in i eller om det är att det är en MASSA tänder på gång som gör att han får ett sånt humör. Kanske är det för att han ärver detta Sandins humör som även jag har som jag har ärvt efter min far som ärvt det efter sin mamma... osv....

Imorse vart han först arg över att jag skulle ta på han ett par byxor plus en tröja. Efter att han skrikit, grinat och stampat med fötterna så fick jag på han kläderna.
När jag hade hämtat han från dagmamma så vart det samma visa när jag skulle ta av han överdragsbyxorna, jätte arg! Efter en liten stund var han nöjd igen tills han hittade Martins telefon som jag tog av han, jätte arg igen! Sen efter en stund kom han med kameran, som han förståss inte får ha, tog av han den, jätte arg ännu en gång!

Sen har det inte varit så himla jätte bra, lite småsur och kinkig.

Nu ikväll när jag skulle ta på han pyjamasen ännu mer JÄTTE ARG! Fick be Martin komma och hjälpa mig, där står vi 2 vuxna människor och får nästan inte på han pyjamasen. Jag vart sådär fnittrig som jag kan bli ibland. För han ser så roligt söt ut när han är knallröd i ansiktet, skriker och sparkar med benen allt han kan, slingrar síg så man nästan inte kan hålla i han. Till slut, efter många om och men fick vi på han pyjamasen. Martin gjorde välling och vi la han. Han somnade nästan direkt!

Hoppas att han får sova bra inatt trots sina tänder som är på gång. Kanske med lite sömn att han är på bättre humör imorgon?



Mammas lilla prins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0