Ännu en lördag i våra liv....

Lördag idag. Ännu en dag som jag känner mig trött på. Vaknade dessutom på fel sida vilket gjorde att jag retade upp mig på allt hemma, att det var hundhår överallt, leksaker, tidningar, kläder precis överallt och ingenstans. Men det är ju resultatet efter att man inte hunnit städa. Igår satt jag och pluggade hela dagen, hämtade sen Edvin for till Martin och fikade på hans jobb, hem, Tommy och Albin kom förbi, gjorde middag, diska, natta Edvin.... Ja ni vet, finns tusen saker som man måste hinna med. Man måste prioritera och idag kändes det som en katastrof. Tog en promenad jag, Martin, Edvin och Lippe. Men det var ingen skönt väder, blåste himla kallt. Sista biten ville inte Edvin sitta i vagnen heller så det tog lite längre tid att komma hem. Edvin skulle sparka på alla stenar och kottar, trampa runt bland mossa och löv på sidan om vägen och så lekte vi klara-färdiga-spring. Men det var så himla gulligt, han är så duktig på att gå snällt bredvid. Han är inget barn som gör försök att springa ifrån en utan han är nog en sån som lyssnar på mamma och pappa (lite i alla fall).

Nu efter att jag städat, pratat med Stellan i telefon, gjort lunch och diskat undan så känns livet lättare. Mina måste är snart gjorda, ska bara slänga in en maskin för det börjar helt plötsligt bli hur mycket tvätt som hellst. Fattar inte det där, ena dagen har man tvättat bort allt 2 dagar senare är det lika fullt igen!

Ska nu ringa till Helen för att kolla om hon och Erik är hemma och om vi kan komma förbi och hälsa på. Ett tag sen nu Edvin fick träffa sin tremänning, är nyfiken på hur stor han blivit med....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0