Shoppa vintervantar och mössa

Idag tänkte jag göra en liten avstickare in på Magnussons (skoaffären i min lilla by) och köpa RIKTIGA vintervantar till lille E. Känns som att jag dragit på det alldeles för länge nu. Köpte ett par på ICA men dom var i en jätte konstig storlek nämligen 1-4 år. Som att ett barns händer inte växer så mycket på 3 år? Nu har inte ens min son små händer, men dessa vantar är som stora säckar på hans händer och armar. Eftersom det är vantar man kan dra upp en bit efter armen så är slutresultatet att han nästan har dom upp till armhålorna. Så det är på tiden att jag köper ett par som han kan ha. Måste poängtera att han har ett par tjockare fleece-vantar med dom är ju inte alls praktisk att använda i ute-lek då dom blir blöt och kall...

Sen tänkte jag att jag ska lyxa till det och köpa en mössa till mig själv. Behövs när man har ett litet barn som gärna är ute och leker. Mina mössor jag äger är gamla och fula, mössor som man bara har hemma och ute med vagnen i skogen där ingen ser en. Detta kanske resultatet av att jag inte gillade mössor förut. Minns mammas ord om att man "skulle klä sig ordentligt med mössa och vantar". Jag minns också att i min ungdom gick jag hellst  med jackan öppen, trasiga jeans och ingen mössa eller vantar. Och hur tuff kände man sig inte då? Nu när man är lite mer vuxen tycker man att det är, kanske inte tuffare, men att det är viktigare att vara varm. Men med detta så vill jag ändå ha en snygg mössa som jag vågar visa mig ute i. Få se om jag hittar nåt som passar/duger.

Kommentarer
Postat av: Maria

Sv: vilken tur att det finns andra som jag som använder tv:en som ett substitut ibland.



Å vilken söt liten du har :-)

2008-11-21 @ 12:37:22
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0