Sammanfattning av denna lördag

Eftersom jag inte skrivit något förut idag så tänkte jag sammanfatta denna dag...

Klev upp strax efter klockan 9 och som många andra dagar började jag inte som en sol utan mer som ett åskmoln. Det är faktiskt inte bara min älskade sambo som lider utav detta, för mig är det minst lika jobbigt att måste börja dagen på fel sida.

Tommy, Karin och söte lille Albin kom förbi. Edvin och jag var inne på toaletten när dom kom. Jag stod och sminkade mig och Edvin stod på toaletten och lekte med spolknappen. När jag sa till Edvin att morbror Tommy kom så ropade han rakt ut "mobbo", halvramlade ner från toaletten, kom upp på benen och sprang ut till köket för att titta ut genom fönstret.
Vi gick en liten sväng och små pojkarna somnade omedelbart. Sen in för att spela plump, minns förut när vi spelade det nästan varje dag. Nu är det länge sen, men som sagt vi växer upp blir mer vuxen och med det innebär att det finns mindre tid. Måste lägga in en liten komentar om det var JAG som vann!

Edvin sov inte alls länge, vaknade redan efter en timme. Han brukar i vanliga fall sova 2-3 timmar, men det kanske var sällskapet inne som han inte ville missa? Albin sov i nästan 3 timmar tror jag. Skönt när han har lite sömn att ta igen fasters lille sötnos...

Efter middag och allt bestyr kring det gick jag och Martin och hälsade på Henrik och Maria. Dom är inte bara våra grannar utan Martin och Henrik är ju också kusiner. Maria visade lite bebiskläder hon köpt från USA och det var så att man bara hoppas att dom får en liten flicka. Så fina klänningar och kjolar. Sen drack vi lite kaffe och Edvin åt en massa kakor som det lilla kakmonster han är.

Nu är vi hemma, Edvin somnade omedelbart i sängen. Jag har diskat undan middan, städat undan från köksbänken och dammtorkat lite. Imorgon blir det storstäd på morgonen eftersom vi bjudit hit Anders och svärföräldrarna på middag. Så det är en massa bestyr med det, måste hinna handla och göra tårta med. Men det kommer säkert att bli jätte trevligt!

Just nu sitter jag i tvsoffan med min pyjamas som jag fick av Karin. Så härligt att bara ta det lugnt och inte göra annat än att kika runt på datorn lite samtidigt som man slänger några blickor mot tvn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0