Myrdalen i sikte

Idag ska vi till myrdalen och hälsa på "gamlegubben Larsson". Han har ju kommit hem från sjukhuset nu och vill så gärna träffa Edvin, så det är självklart att vi ska dit en sväng och hälsa på.

Det var min tur att kliva upp idag, och med andra ord Martins tur att ha sovmorgon. Men Edvin sov ganska länge vaknade inte förens tjugo i 6 och det är ganska ok. Klev upp, tog med mig täcke och kudde och la mig på soffan och myste framför barn-tv. Men jag måste somnat ett tag, för när jag vaknade hade Edvin tagit sitt mjukdjur (som vi har döpr till gammel grodan vet inte alls varför för det är inte ens en groda) och lekte med den. När Edvin leker med sina mjukdjur så är det att han ska byta blöja på dom, och då måste man ju ha tvättlappar. Tvättlappar över hela soffbordet och en nöjd son som stod och lekte, en sån himla söt syn!

När Martin klev upp efter att vi ätit frukost så ville Edvin absolut leka med pappas radiostyrda hellikopter, så det är det pojkarna har roat sig med på morgonen. Edvin själv är faktiskt duktig på att styra den lilla saken, och han älskar det! Tror absolut att han kommer att bli en liten pilot, för han pratar (på sitt egna lila språk) om flygplan. Ofta kommer han dragande med sin fordonsboken, pekar på flygplanen och härmar dom.

Funderar starkt nu på att ta fram skurkäppen och skura lite. Är riktigt behövligt, hellst i köket och då främst under Edvins matplats. Där kan man finna lite smått och gott. Varför ska såna saker vara så himla trist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0