Fröken duktig och lilla huset

Tänkte i veckan ta fram fröken duktig och börja fixa lite saker innan jul. Bara 13 dagar innan 1:advent och då vill man vara färdig för att ta fram adventstakar och allt annat.

Så på onsdag hoppas jag att ork finns att ta fram "fröken duktig" så man far fram med sop och kvast och dammar ut allt skräp. Många tror att det är lättare att städa ett litet hus, men där kan jag säga att dom har fel. Vi bor i ett litet hus där alla skrymslen och vrår blir trånga och nästan omöjliga att komma fram med en dammsugare. Man måste smått möblera om varje gång, och då kan ni tänka er hur det är med en vovve som hårar som bara tusan dessutom. Så dammsuga är ett måste varje till varannan dag.

När man möblerat om halva huset så händer det ibland att man måste ta fram skurkäpp och ta bort. Det är ju helt klart lättare att passa på innan man flyttar tillbaka alla möbler. Min lilla "hjälpreda", lille E är såklart alltid med och har en egen liten skurkäpp. Han hjälper till att blöta ner hela golvet så det är lättare för mamma, jag slipper att blöta ner min käpp i hinken.

När det är färdigt är det bara att ställa tillbaka alla möbler på sin plats igen. Jaha, då är vi framme vid dammtorkning. I ett litet hus finns det såklart mindre förvaring. Det slutar ofta i att det ligger saker överallt och ingenstans, saker man inte har en aning om VART man ska förvara. Det är bara att trycka in i något skåp som naturligtvis redan är fullproppat med saker. Jag har nämligen också väldigt svårt att slänga saker, fråga mig inte varför. Men det finns många saker som kan "vara bra att ha". Nog för att dom flesta aldrig tas fram nåt mer utan bara ligger och tar plats så är det svårt.

Är det för sent att önska sig ett större hus av tomten?

Kommentarer
Postat av: Beckah

Tack för besöket. Tur att vi är många som tänker rätt. Tids nog har vi utrotat bakåtsträvarna :-)

2008-11-18 @ 01:02:24
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



Kul att du kikade in hos mig!

Tänk dig för innan du önskar dig ett större hus.Jag har nyligen byggt ut vårat hus och inte insåg jag att det blev ÄNNU mer att städa! För att inte taal om fönsterputsning, jag var från börja så glad över alla mina nya fönster som var så stora och fina.....

Nu är de inte fina längre och det skulle nog ta mig en vecka att putsa alla :)

Ha en bra dag.



Åsa

2008-11-18 @ 11:27:43
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Köp mitt :-)

Det är ju iallafall lite större... å tänk va nära å bra ni har på byn å så sen oxå... ;-)

2008-11-18 @ 14:33:33
URL: http://familjenfrestadius.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0