Sjukling = JAG

...eller var det igår, inte alls pigg när jag vaknade. Orkade inte kliva upp så jag låg och drog mig en timme i sängen medans Edvin kröp runt och vände upp och ner på hela huset *skrattar*

Kännde att jag inte hade ork, och allt känndes som att det gick fel. Eftersom det regnade ute så fick Lippe vara inne, vilket resultatet blir att det är hundhår ÖVERALLT! Och eftersom det var så dåligt väder kunde jag inte gå ut med Edvin på eftermiddan när han skulle sova, och han är helt OMÖJLIG att få att sova inne. Resultatet av det blev att Edvin bara grinade och ingenting var riktigt bra, jag ville bara grina jag med. Gick runt, runt med Edvin i vårat lilla hus och visste inte vad jag skulle hitta på. Till sist kom min älskade Martin hem och tog över så jag kunde vila.

Idag är jag mycket bättre, men det kan bero på att jag och Edvin sov ända till klockan kvart över 8! Minns inte sist Edvin sov så länge, men det var nånting jag verkligen behövde. Gärna fler såna här dagar!

Bertil var förbi igår med 100 kronor till Edvin i tidig födelsedagspresent. Han är så go den gubben! Han är nog den collaste gamla man jag känner! Han har en humor som man inte kan göra annat än skratta åt, och så är han världens snällaste! Ska fara och hälsa på han så fort det blir bra väder och som han säger "han måste hinna klyva veden klar först så han hinner städa"..... Otroligt pigg för sina 84 år och denna kagge till mage som han har...

Nej, nu ska jag gå och kolla på hem till gården och vänta på att sötknoppen ska vakna (hoppas att han sover ett tag till)....

Dagens fråga: Varför ska det vara så dyrt att sätta in en grattis annons i tidningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0