Roddtävling och raggarbilar

Idag har det varit kanonväder igen (har haft det några dagar och det är så härligt!). Jag hade sovmorgon och sov till närmare nio medans Martin och Edvin klev upp en timme tidigare.
Sen satt vi och funderade på om vi skulle eller inte skulle fara till långsele och kolla på roddtävling. Det tog emot lite att sitta i en bil en varm dag, men eftersom vi inte hade så mycket annat för oss så for vi iväg. Edvins nya knickersbyxor var skitig och jag har insett att jag måste köpa fler shorts så jag fick gå ner och dra fram några byxor han hade förra sommaren! Tänk att min kille på 1 år fick på sig ett par byxor i strl 62 och satt som ett par vanliga knickers! Han är ganska lång och smal, så det räckte med att lämna knappen öppen i gylfen!
På vägen dit så såg vi ett konstigt djur på vägen. Många tankar gick genom huvudet, är det en björn eller en älg? Eller vad är det för nåt? När vi kom närmare såg vi att det var en KO! Tänk att komma körandes genom skogen och se ett djur som man normalt sett bara ser i hagar på lägdor!?

Efter att vi hade sett roddtävlingen (Olsson, Modén mfl var med) så åkte vi vidare till solle och såg på lite raggarbilar (var veterandagen idag). Många fina bilar, och eftersom det var bra väder så var det mycket folk. Sen for vi och åt en pizza och for hem. Edvin var verkligen som ett liten trotsunge i bilen. Han har sovit lite idag så han var övertrött. Det + att sitta fast i en bilbarnstol är ingen större höjdare. Men efter ett tag somnade han utmattad och sover fortfarande ute i vagnen nu.

Måste också berätta att Edvin är på god väg att kunna gå själv nu! Igår gick han flera gånger själv flera steg! Mamma är så stolt!

image139
Pappa och Edvin kollar på dom som ror
image140
Mormor och Edvin blåser iväg tussilago frön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0