Fullt ös....

Idag har det varit en dag som det varit fullt upp hela tiden för Edvin...

Dagen började med att han vaknade strax innan sju (efter att ha sovit en hel natt) så vi klev upp och badade. Sen åt vi frukost och gjorde oss iordning för en förmiddag på kyrkis. Som vanligt ÄLSKAR han att vara där. Lekte hela tiden, och var inte så nöjd när vi sen skulle gå upp och fika. Visst att han älskar att äta (äter allt och så mycket som han får) han ville sen fort ner på golvet för att kolla om vi hade kommit ihåg att stänga grinden till trappen ner eller inte... Och självklart hade vi kommit ihåg det. Kröp runt ett tag med alla barnen som sprang runt (Edvin är ju den enda som kryper nu).
Sen for vi hem, och Edvin somnade direkt (som vanligt eftersom han är van att sova 2 timmar på förmiddan). For hem och hämtade vagnen och sen iväg till edsele för att ta en promenad med Lena och Axel. Edvin vaknade när vi kom fram och var vaken hela promenaden nästan, somnade på slutet. Sov inte alls länge utan vaknade och fick lite mat. Sen for vi hem.
Tommy och Karin kom på besök och Edvin gick en massa steg själv! Så duktig min lilla kille, det är helt klart på gång. Längtar så! Martin gav han middag, sen blev han jätte trött...
Vart himla grinig så Martin vaggade ner han i vagnen en stund. Sov inte länge denna tupplur heller, utan vaknade ganska sur. Kom på att jag skulle så ute i landet idag (sallat, morot, sockerärter och persilja) så vi klädde på oss och gick ut. Edvin var nöjd bra länge med att gå runt med lära-gå-vagnen och peta lite i jorden som jag krattade. Men sen vart han less! Så Martin fick komma ut och leka med han i sandlådan så jag fick göra klart.
Sen in och tvätta händer och mun (alldeles full med grus/jord). Borstade tänderna och bytte blöja. Sen sprang han runt inne med lära-gå-vagnen (han gillar det stenhårt nu när han kommit på hur man svänger med den).
Sen till sist orkade han inte mer, så det blev sängen där han somnade nästan på en gång...

Det var Edvins dag....

Min då?
Den har varit bra, men känner att jag inte hunnit med allt som jag skulle ha gjort. Längtar tills rabarberna har vuxit på sig så man kan göra rabarberpaj och saft *mums*  Inte har jag gått mina steg heller (6500 steg bara idag), men det får jag ta igen i veckan. Har fastnat för alla små spel på king.com (hur roligt som hellst). Har missat alla mina serier i flera dagar nu, så jag känner att jag inte alls har nån koll på vad som händer. Men som sagt så har jag äntligen kunna plantera ute i landet så man har lite att pyssla med ute....

Nya tag imorgon med städ och tvätt....
Och imorgon ska vi väga och mäta lill-vännen våran för att se hur mycket han växt denna månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0