Dragrodd i myrdalen

Har just kommit hem efter en fisketur med lillebror. Fick en jädda (som jag tyckte var JÄTTE stor men som Tommy berättade var liten) som vanligt. Jag är helt livrädd för dessa svenska monster som finns i alla våra sjöar och tjärnar. Men Bertil vart glad, nu fick han en middag uppfiskad *skratt*
Satt ett bra tag inne hos Bertil och pratade. Han är så himla rolig denna gubbe!

Var och vägde våran lilla solstråle idag, och han väger nu 10030g. Längden har jag ingen aning om eftersom han vägrade att ligga stilla. Men han har nog inte växt så mycket på längden heller skulle jag tro.
Han fick för sig också att korridoren på vårdcentralen var helt outforskad i hans ögon, så han skulle ut dit hela tiden. Till sist lät jag han krypa iväg (under uppsikt av mig givetvis) och då började han grina istället. Tyckte nog att jag var hemskt elak som inte följde med han, för själv törs han inte...

Sen har man bara tagit det lugnt. Städade undan allt hemma innan vi for iväg så man hade det gjort. Jag och Lena satt och kollade på folket på byn utanför grill1:an. Sen handlade vi lite och sen hem för att laga mat. Fick ett jätte bra tips av Lena, med lax och sallad och grejer. Vart kanongott!

Alla ligger och sover nu och jag kan inte bestämma mig om jag ska kolla på en skräckfilm eller om jag ska spela lite spel? Kanske spela en liten stund och sen kolla på film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0