Skärtorsdag

Tänk att det redan är påsk. Ska ut sen och plocka lite påskris som jag och Edvin ska sätta fjädrar och ägg i. Är bjudna till svärföräldrarna på middag med, ska bli bjuden på tjäder *mums*

Sen ikväll ska jag fixa ordning påsk-skinkan och röra ihop en nubbesallad. Anders ska komma på en enkel påskmiddag imorgon och det kommer att bli trevligt :-) Sen kanske Martin ska fara och spela poker på kvällen, så om jag vågar så blir det skräckfilms kväll här *ler* Lite trist då nästan ingen är kvar hemma, känns som att det bara är jag och Martin...

På lördag ska vi till fiskedammen och äta lite kålbullar och mysa. Brukar vara himla trevlig där, mycket folk som sjunger och dricker och det är bara super-trevlig! Är öpper hus där varje år på påskafton och det brukar komma mycket folk. Hoppas att det blir fint väder så man kan vara ute och leka lite med Edvin...

Vart himla irriterad på våran hund idag med, han välte ner en blomkruka med mina persiljefrön. Dom har just börja växa till sig, bli så j***a irriterad på denna hund. Han går verkligen in för att reta mig känns det som, har ingen större ork än att bara gå och vara arg på han. För han lyssnar ingenting, och han är överallt där man är så man går bara runt och trampar på han. Hoppas att skärper till sig snart!

Igår var Kennet och Tommy här. Det var trevlig att ha sina småbröder här att snacka lite skit med :-) Karin kom en sväng sen med så jag fick se UL-bilderna på lill*n, och det kommer att bli så spännande vad det är för liten kusin som gömmer sig där. Men är nästan helt säker på att det är en liten kille. Tänk va han och Edvin kommer att ha roligt tillsammans eftersom det kommer ju inte skilja så mycket.

Fick tag på farmor igår så nu vet jag vilken fond och sånt vi ska sätta in pengarna. Martin ska också följa med, tror att han är mycket nyfiken på min tokiga pappa. Men jag är säker på att min far kommer att sköta sig eftersom han vet HUR elak jag skulle bli annars. Och jag vet också att han kommer att gilla Martin eftersom han är så lugn och snäll. Men lite nervös bli man ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0