Min gammelfaster Gunilla....

Imorse ringde pappa och berättade att hans moster Gunilla gått bort efter några års sjukdom. Hon vart bara 64 år gammal. Men samtidigt som att det är sorgligt att hon gått bort så är det nog skönt för henne att äntligen få vila, vet att hon hade det jätte jobbigt på slutet. Hon kunde inte andas själv och vart hon än for var hon tvungen att ta med sig syrgas.
Minns när jag gick i 9:an så var jag på prao hos henne och hennes man. Dom ägde ett företag i ö-vik som hette ÖBAB så jag fick vara på deras kontor en vecka och lägga "harpan" på datorn. Minns att jag tyckte att det var roligt, för det var inte så vanligt att man ägde en dator och hade hemma då. Fick 500 kronor sen när jag slutade och en blomma med. Sist jag såg henne vart det inte så bra. Hade bråkat med min farmor innan (alla som känner mig vet att min farmor är VÄLDIGT speciell) och farmor hade bara berättat sin version på henne. Så jag minns att jag mötte henne utanför ica affären i gullänget och hon ifrågasatt mig hur jag kunna skrika olika fula saker till farmor (men det hon inte visste var att det var farmor som var boven i det hela, lång historia som jag inte orkar dra upp). Önskar att jag kanske hade farit och hälsat på henne och förklarat, eller åtminstone kanske ringt när jag vet att hon varit sjuk. Men det är ju såna tankar som alltid kommer upp när det är nån som dör ifrån en....
Tycker jätte synd om pappa, för jag vet att han stod henne nära. Vet att han iaf for och visade upp kort på Edvin för henne. Hon var som en storasyster för han. Min pappa fick växa upp hos sin mormor och morfar (farmors föräldrar) eftersom farmor själv inte ville ha han. Och Gunilla var bara 14 år äldre så hon hade nog han som lillebror med. Vet att hon och hennes man Bengt har hjälp pappa mycket när han har haft det som jobbigast. Vet att dom förut fixade jobb och sånt till han.
Den 1 april är det begravning och jag, Edvin och mamma ska fara dit. Vet inte om Martin ska följa med, är ju på en tisdag så han jobbar ju, och det kanske inte är det roligaste att ta ledigt för att fara på begravning och träffa mina galna släktingar. Känns som att allt kan hända när den sidan av släkten är samlad. Men ska höra med han.
Måste ringa till farmor också (fast det tar emot) och kolla om tid och vad man ska betala in på för fond osv. Och lite sjukt men man börjar oroa sig för kläder (ett vanligt tjej-problem jag vet) för det känns som att det inte är ett problem man ska tänka på...

Jaja, annars då? Modo spelade sin sista match för denna säsong igår. Vet inte vad dom hållt på med ute på isen, inte har dom spelat hockey iaf. Men Martin är ju iaf glad.... *suckar* Så nu hoppas jag att varken timrå eller fbk vinner, för jag är en grymt dålig förlorare och orkar inte se dom nära mig glädjas över att deras lag vinner guld när inte mitt lag gör det. Hemsk tanke, men den är 100% ärlig....

Ska fara och hälsa på Kennet sen. Han är hemma på viken nu, men tänkte ta det när Edvin vaknar. Och jag hoppas att han kommer att sova bra idag efter att ha sovit dåligt i två dagar. Men det tror jag eftersom han vaknade tidigt imorse. Klockan halv fem var lill-prinsen uppe och har inte sovit sen dess, så han behöver minst två timmars sömn nu.
Skulle behöva dammsuga golvet med, men vet inte om det finns nån ork till det. Måste iaf plocka lite som man alltid måste göra, Edvin är som en liten virvelvind som drar fram allting i hans väg *skrattar*

Måste berätta att Edvin har lärt sig en ny sak. Så fort han leker med sin lilla leksaksbil så brummar han och kör med bilen fram och tillbaka. Det är sååå gulligt, vet inte vem som han fått det ifrån med han har iaf snappat upp det från nånstans.

image47
Dansar till "i ett hus i skogens slut" *sötnosen mammas*
image48
Testar mammas solglasögon....

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen så jag hinner med nånting alls idag. Måste som vanligt också se våra bästa år *skrattar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0