Fredag igen

Då var det fredag igen. Ska fara och luncha med Martin runt 11 så jag ska snart hoppa in i duschen. Måste ju hinna se reprisen av våra bästa år också ;-) Sån himla dålig serie som jag bara INTE kan sluta se. Måste se om det är Marlena som är seriemördaren eller om det är hennes tvillingsyster. TrDom har klurat till serien så hemskt nu så att man får se om det blir nåt vettigt av den? Men lite spännande är det måste jag ändå erkänna mitt i allt...

Kollade på aftonbladet idag med och ser att en pappa som är dömd för 100-tals samlag med sin dotter ändå ska få ha vårdnaden om henne! Och detta trots att hennes fosterpappa (som hon för övrigt verkar vilja vara hos) vill ha vårdnaden. Vart är detta land på väg? Man är INTE en lämplig vårdnadshavare om man är en dömd pedofil, och hellst inte om man haft sex med sin lilla dotter. Tycker så synd om denna flicka som nu är 17 år, som först vart utslängd av mamma sen har ett MONSTER till pappa. Att inte komun och sociala kan ställa upp så att lyckan vänder för henne. Hur mycket ska denna flicka få stå ut med?

Nej, nu måste jag berätta om nåt roligare för jag blir för upprörd över att läsa sånt där *huga* Beställde en body åt Edvin igår på rea. Jätte fin från dunnis, eftersom dom hade stor-rea handlade jag även till lill* Larry (Edvins kusin som kommer att födas i slutet av augusti).
image53
Body till Edvin....
image54
...och body till Larry....
Ångrade bara att jag inte köpte nåt mer, men samtidigt så har det varit en dyr månad så man har inte så mycket pengar. Och snart ska vill till ö-vik (på tisdag) och efter begravning ska vi gå lite på stan. Jag ska också på barnenshus och kolla om dom har nån enkel dansmatta där (som verkar vara omöjligt att hitta!). Vill gå på pop med, kanske hittar nån fin body till Edvin. Han har växt så otroligt nu så att han kan nästan inte ha nån body längre, men lite roligt ändå för då måste jag ju handla lite *blinkar*

Ska på banken med och sätta in 100 kr på en fond till Gunillas begravning. Hoppas att dom har hjärt- och lungfonden här, men mamma trode inte det. Hon sa att sist hon skulle sätta in på en fond så fanns bara röda korset, och det är jag inte alls sugen på att sätta in pengar på. Till röda korset går endast 40% av pengarna fram och jag tycker att det ska vara mycket mer! Inte är jag villig att lägga ut pengar på reklam och personal, nej mer pengar till dom stackars barnen med föräldrar i krighärjade land!

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen så man hinner bli färdig innan man ska på lunch-date med hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0