Bvc och sockerbagarn

Idag är det tisdag, och det är ju som vanligt en "väga och mäta-dag". Edvin väger nu 8940g och är 74,5cm lång storkillen min. Lena med Axel och Helen med lille Hugo var också där. Lite otur bara att Edvin har sovit så dåligt idag. Han brukar ju normalt sova minst 2 timmar på förmiddan, men idag sov han inte ens en timme. Men nu efter vi hade varit och fikat och skulle hem så somnade han nästan direkt i bilen. Så nu ligger han ute och sover :-) Roligt att Helena och William också var med eftersom det var så länge sen man träffade dom nu. Fast vi bor så nära så dyker det alltid upp nåt annat för både  henne och mig. Fast är inte det lite typiskt när man bor nära och har lätt att bara gå till varandra?

Ska snart göra middag. Hade tänkt göra liten special tacogratäng med ris i botten. Kan nog bli ganska bra hoppas jag. Det är ju så bra med tacogratäng eftersom det brukar bli så mycket så man kan frysa in, och så kanske jag kan ta imorgon till lunch :-) Ska göra frikadeller till Edvin med, hittade ett bra och enkelt recept. Ska göra så att jag kan frysa in med som han kan äta när vi äter nåt som inte passar han.

Tommy och Karin har varit på UL idag. Längtar tills jag får se bilderna på lille "Larry". H*n mådde bra och sprattlade på mycket, så det är en äkta liten Larsson som är där. Längtar tills man kan gå och köpa kläder till den, men tror att jag ska vänta tills man kommer till nån pop-affär och köpa nåt riktigt fint till kusinen.

Ikväll kommer Kennet hem med. Tänkte att jag måste ringa till han och höra om han vet vilken kanal som modo-timrå matchen går på. Nu fick man ju tillbaka tron på favvo-laget efter en bra match igår, synd att man inte såg den bara. Tror att Martin börjar bli lite nervös med *skrattar* Hoppas att dom kan lyckas med 4 raka segrar nu, sen är guldet nära igen *håller tummar och fötter*

Nej, ska gå coh börja med maten nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0