Busfrö...

Nyss var Edvin här och stängde datorn, så jag fick starta upp den. Han verkligen älskar att göra mamma och pappa arga men man kan inget annat än skratta i tysthet åt han. Leendet han får när han gör bus är det gulligaste som finns!
Nyss var han och försökte få igång Lippe att leka med han med, han kröp ner i hundbädden med han och hade med sig sin lilla mobiltelefon. Men Lippe orkade inte ens lyfta på huvudet, för han är som matte och husse.... morgontrött.... ;-)

image27
Lilla prins bus och Lippe

Igår satt jag och kollade på filmen om Edvin. Och gud va fort tiden går. Känns som att han alltid sett ut som han gör nu, men oj va liten han var. Kollade på första gången han åt, när han satt i hoppgungan, när han började krypa och sånt. Tiden går lite för fort känner jag, man hinner ju inte alls med. Men hoppas att man tar tillvara på tiden bättre nästa barn, för jag känner med Edvin har man bara längtat framåt...

Idag ska vi äta lunch med Lena och Helen med bebisar. Kommer att bli skoj. Men jag får väl hålla mig till en sallad nu när jag gått ner ett kilo så kan jag inte svulla så jag går upp den igen. Måste försöka tänka framåt på sommaren och hur jag vill se ut då... Sen ska vi på bvc och väga och mäta. Inte för att jag tror att det hänt så mycket sen sist, men det är alltid trevligt att fara dit och se om man träffar några andra föräldrar.

Min mormor blir bara mer och mer förvirrad. Otäckt när min mormor alltid varit så med och alltid varit så klippsk. Men nu helt plötsligt så glömmer hon bort sina syskon, tiden som varit, vilka folk som finns på kort hon har mm. Jag gav henne ett kort på henne och Edvin för nån vecka sedan och hon fick för sig igår att det inte var hon utan att det var hennes mamma. Hon tyckte att vi var hemska människor som hade hämtat upp hennes mamma ur graven och satt lille Edvin i hennes knä. Så jobbigt tycker jag fast man har jobbat med dementa människor att ta in att min mormor håller på att bli dement med. Ok att hon är gammal, hon fyller ju 94 år i sommar men hon har ju alltid varit så skärpt...

Nej, till nåt roligare. Jag och Martin har nog ändrat resmål för semester i sommar. Förut så funderade vi på att fara upp till skellefteå och hälsa på hans kusiner. Men nu fick vi ett erbjudande om att fara till jylland i danmark och bo på hotell 5 nätter för bara 1599 kr/pers. Då är det nära till legoland bla. Hotellet är fyrstjärningt och Edvin är gratis eftersom han är så liten. Vi känner båda två att det skulle vara skönt att komma bort och vara borta i en vecka (vi måsta mellanlanda både dit och hem). Och denna sommar är första sommaren vi kan göra det, annars har ju jag jobbat hela sommrar, och förra sommaren var Edvin så liten (men vi hade ju en fantastisk semester då med då vi for ner till min älskade Linda i hjo). Jaja, får se vad det blir, om det blir som vi vill nu eller om vi hinner ändra oss?

Tog och ringde och klagade på pampers igår med eftersom vi hade fått ett blöjpaket med flera blöjor med fabrikationsfel, så nu ska vi få ett gratispaket. Det lönar sig att klaga. Sist jag ringde och klagade var när vi hade köpt "bea-sås" och den smakade riktigt dåligt (var en sort som vi alltid köper annar) ringde och klagade och fick 4 (!) nya flaskor. Har ringt och klagat på fil också som var klumpig fast den inte hade gått ut och fick 2 nya paket och pampers en gång till eftersom det var en kompis som hade fått en rabattkupong men inte jag... resulterade i att jag också fick en :-) Men man blir kanske en liten "gnäll-hagga" när man är mammaledig och har all tid i världen att klaga?

Kommentarer
Postat av: Gudmor

I LOVE U GUMMAN! Saknar er massor!!! KRAM!

2008-03-04 @ 19:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0