Tisdag och SOMMAR!

Idag har vi varit ute hela dagen jag och Edvin. Först på förmiddan var vi ute och lekte, jag passade också på att plantera ut mina solrosor och purjolökarna. Så skönt att slippa ha dom inne eftersom dom börjar kräva mer och mer vatten. Dom såg inte heller ut att må så bra i sina små krukor.

Sen kom mormor på besök, hon hämtade solrosplantorna som jag hade över. Vi satt och drack kaffe ute och lekte lite med Edvin i sandlådan. Sen åt vi lunch jag och Edvin innan vi skulle på byn och träffa Lena och Axel.
Hade tur eftersom blomgubben från graninge var på torget och sålde blommor, så jag fyndade lite där. Så nu är mina sommar-rabatter färdiga! Vart jätte fint, så nu ska jag bara investera några fina små tunnor som jag ska sätta lite blommor och ha på baksidan. Känns som att man vill ha lite blomigt och somrigt där med *skratt* Tänkte att jag ska kika på nån loppis efter det...

Imorgon ska vi (om det är fint väder) fara till ramselesjön och tillbringa dagen. Kanske man ska ta sig sitt första dopp? Få se hur det blir med det badkruka som man är. Men det ska helt klart blir hur härligt som hellst. Ska köpa med oss korv och potatissallad så vi kan vara där hela långa dagen. Håller tummar hårt att det blir kanonväder! Måste ju sola så jag får bort dom fula ränderna jag fått efter linnet *skrattar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0