Söndag = städardag!

Idag är det söndag och tråkigt väder ute. Tänkte att jag skulle kanske hinna få nåt gjort inne idag. Behövs att gå runt med dammsugaren och sen kanske skura? Slängt in en tvätt, diskat och lagat både frukost och lunch till Edvin har jag hunnit med. Men mycket kvar, leksaker som han drar fram eftersom jag städar undan. Och eftersom våran hund inte kan vara ute när det är så mycket knort gör att det är hundhår överallt!

Sen om jag hinner ska jag ut och rensa ogräs. Det blåser lite idag så jag kan väl inte störas av knorten lika mycket idag som igår kväll?

En fundering jag har är att varje sommar blir man så förvånad över all knort. Jag tror att dom flesta år säger man "brukar det vara SÅ HÄR MYCKET knort/mygg/geting?". Och även detta år står jag och funderar på samma sak.
Går ju nästan inte vara ute, och Edvin har hur många bett som hellst den lilla stackaren. Men det brukar bara vara en kort period, och jag hoppas att det är det även detta år....

Vi håller på att kolla runt efter en stor bokhylla med, vi känner att nu är det inte roligt längre med alla papper, böcker, tidningar mm som ligger i högar på kontoret. Vi måste ha MYCKET förvaring så vi har plats för allt. Kanske vi har hittat en? Kanske är det en bokhylla vi söker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0