Midsommarafton

Idag är det midsommar, och det är så härligt svenskt tycker jag. Om som för det mesta följer även traditionen att det regnar. Jätte tråkigt eftersom detta är första året som Edvin kan vara med och dansa kring stången. Men det är iaf uppehåll nu, så jag hoppas att det fortsätter att vara det.

Ska snart börja städa undan så det är fint sen när mina småbröder med flickvänner kommer på middag. Ska också förbereda allt så det bara är att koka potatis och steka på köttbullarna och prinskorvarna (så roligt namn på dom jag köpte norrlands prins). Festen på hembygdsgården börjar klockan halv tre, så det blir perfekt att äta middag efter det tänkte vi.

Herik med familj är hemma också, så vi skulle väl sammanstråla på hembygdsgården. Roligt att träffa dom, hoppas att dom är här några dagar så man hinner se dom mer sen i helgen. Men det gör dom säkert eftersom mamma går på semester nu (kan hon verkligen behöva min hårt arbetande moder!). Då kan ju Edvin leka med kusinerna lite!

Nej, nu väntar städ, disk och lite matlagning!
Idag ska jag komma ihåg kameran och lägga ut lite härliga sommarbilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0